Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag är tveksam.

I landet Sverige älskar makthavarna att beskatta allt, är det inte skatt så är det moms på gärna 25% som ska belastas den enskilde medborgarens surt förvärvade nettolön.
Det gäller fordonsinköp, inköp av däck och andra tillbehör, drivmedel, försäkringar och själva fordonsskatten.

Många vägar utomlands som har vägavgifter ägs av företag, inte på samma sätt som vi har det här hemma där vägar ofta ägs av stat eller kommun.
På vissa håll inför man avgifter till den dag vägen/bron är betald men inför man något här hemma så är det typ för evigt.

Mer logiskt vore att se över 360:- för elbilar, de är tunga och sliter på vägarna.
Ja de är "utsläppsfria" men det har inget med vägslitaget att göra.
fjohan82 skrev:Jag är tveksam.

I landet Sverige älskar makthavarna att beskatta allt, är det inte skatt så är det moms på gärna 25% som ska belastas den enskilde medborgarens surt förvärvade nettolön.
Det gäller fordonsinköp, inköp av däck och andra tillbehör, drivmedel, försäkringar och själva fordonsskatten.

Många vägar utomlands som har vägavgifter ägs av företag, inte på samma sätt som vi har det här hemma där vägar ofta ägs av stat eller kommun.
På vissa håll inför man avgifter till den dag vägen/bron är betald men inför man något här hemma så är det typ för evigt.

Mer logiskt vore att se över 360:- för elbilar, de är tunga och sliter på vägarna.
Ja de är "utsläppsfria" men det har inget med vägslitaget att göra.
360kr i vägskatt kommer att gå upp så snart det är tillräckligt många elbilar. För mig så får det kosta mer om det går till vägunderhåll/bättre vägar.

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]