apersson850 skrev:joysam skrev:Men man behöver inte köra till en bensinstation och stå där ett tag när man behöver bränsle till sin ICE?
När jag inte har semester tankar jag ofta en gång i veckan. Det brukar jag göra på fredagen när jag kör hem och då ändå passerar förbi stationen. Att svänga in och sedan köra ut tar mindre än en minut. Skillnaden mot elbilen är förstås att jag inte står där "ett tag". Dieseln rinner i motsvarande att kunna ladda en elbil med 12 MW ungefär, så efter någon minut är det klart och sen kör jag hem.
Hade jag nu kört med en elbil hade jag stoppat i sladden hemma istället och sparat en eller två minuter i veckan på det. Å andra sidan hade jag, som jag räknade på vid något tidigare tillfälle, behövt ta ut två semesterdagar extra för att kunna göra vårt traditionella midsommarfirande varje år. Så ditt påstående nedan hade knappast stämt för mig.
Jag lägger mycket mindre tid på laddning än vad jag tidigare lade på tankning.
Det tar mycket längre tid än ”någon minut” att svänga in till bensinstationen, fippla med kort, öppna tanklock, tanka, och vara ute på vägen igen.
Det är lite fånigt av dig att försöka luras med den typen av argument som i stort sett alla bilförare enkelt ser igenom.
Vart är ert traditionella semesterfirande? Södra Spanien?
Ingenstans inom det här landets gränser behöver du lägga en extra dag på att åka enkel väg med elbil istället för med ICE.
Ystad-Haparanda, ca 169 mil, kan köras på 18h5min med elbil. Med en ICE tar det väl omkring 17h. Varför skulle du behöva ett dygn extra för att ta dig till midsommarfirandet?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
http://sistaaket.blogg.se
Volvo 244 GL -86, SÅLD
Citroën Xantia Activa V6 -00
V60 D4 Ocean Race MY16
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=124925
Wipers.se, bra torkarblad!