Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Lars82 skrev: Igår, 17:38 Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket från vparts med kabel osv. Fick loss allt. Kopplade nya kabeln men när jag ska sticka ner kontakten i bakaxeln så hår den bara halvvägs ner. Testar jag med gamla stiften och kontakten så åker den hela vägen ner.
Ja då har du ett problem, du måste ju få ner kontakten 100%, antingen är vparts gummiskydd för grova eller nån missanpassning på kontakten.
Köp kontakten jag länkade så kmr den passa.

Men om du nu har bytt detta så borde du ju sett i gamla kontakten om kablarna var ruttna eller ej.
Var de några koppar ledare kvar i gamla kontakten? Bilder hjälper ju en del...
Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känns som att gummit i vparts lagningssats är förbtrånga eller mjuka så de viker sig. Har beställt två nya kontakter från sidan du tipsade om.
Lehto skrev: Idag, 10:25
Lars82 skrev: Igår, 17:38 Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket från vparts med kabel osv. Fick loss allt. Kopplade nya kabeln men när jag ska sticka ner kontakten i bakaxeln så hår den bara halvvägs ner. Testar jag med gamla stiften och kontakten så åker den hela vägen ner.
Ja då har du ett problem, du måste ju få ner kontakten 100%, antingen är vparts gummiskydd för grova eller nån missanpassning på kontakten.
Köp kontakten jag länkade så kmr den passa.

Men om du nu har bytt detta så borde du ju sett i gamla kontakten om kablarna var ruttna eller ej.
Var de några koppar ledare kvar i gamla kontakten? Bilder hjälper ju en del...
Läcker olja i området under insuget

Inte så olyckligt att det är toppacknin[…]

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämta[…]

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]