Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

KalleJ skrev:Köp hem skivor o belägg då. Men kanske värt att vänta till efter vintern med o byta dem.¨

Vad får du för räckvidd på vintern förresten?
Jo jag får kanske göra det. Jag klurar på ett sälj så jag balanserar mellan att inte vilja spendera för mycket men inte lämna skit till en eventuellt ny ägare.

Det beror på hur mycket vinter du menar, i -35 är den inte så kaxig ;) Men runt 25-30 skulle jag tro. Den snittar 2,2kWh/mil på vintern ungefär. 13% degradering på batteriet enligt teslas test.
Erik Å skrev:Kolla att inte kolvarna har rostat fast i oken... Ser misstänkt ut med tanke på hur skivorna är randiga.
I bästa fall är det bara beläggen som kärvat fast pga rost.
Har Tesla gått ifrån gängse glidkolvsok till att ha kolvar från två håll? Kul, så är det ju bak på min gamla V70 :-)
Hur kontrollerar jag det på bästa sätt, säg att jag får loss beläggen kan jag liksom känna om kolven kärvar då?

Det är annorlunda konstruktion bak och frak, tror bak har på ena sidan :)
batmac skrev: Igår, 21:24 Hur kontrollerar jag det på bästa sätt, säg att jag får loss beläggen kan jag liksom känna om kolven kärvar då?
Friska kolvar ska i princip gå att trycka tillbaka med handkraft om man bara tar det lite lugnt så bromsvätskan hinner rinna undan. Behövs det bräckjärn så kärvar de :-)
Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. Så håller jag tummarna för att oken mår bra. Slås återigen över hur mycket billigare aeromotors är än andra sidor. Iallafall där jag kollade.

order.jpg
order.jpg (76.66 KiB) Visad 94 gånger
batmac skrev: Idag, 01:05
Håller med, det räcker att typ kolla service-delar(typ som oljefilter, luft-, etcetc. och sen frakten som är runt 100kr) men trots det i slutändan billigare än t.ex. autodoc, mister-auto, trodo, vparts och oljemagasinet. Man sparar från en hundring eller mer beroende på vilka delar man köper trots allt. Det som är lite sämre än leveranstiden men det får man ta. är det akut-akut så kanske man inte ska välja aeromotors.

Jag lyckades aldrig lösa problemet och bilen […]

Restaurering av ratt

Köper du samma ratt är det bara att byta[…]

Det var Bilbolaget som sa att man måste kopp[…]

Eftersom jag inte lyckats reda ut vilken av de 2 s[…]