- Igår, 21:24
#1610900
Det beror på hur mycket vinter du menar, i -35 är den inte så kaxig ;) Men runt 25-30 skulle jag tro. Den snittar 2,2kWh/mil på vintern ungefär. 13% degradering på batteriet enligt teslas test.
Det är annorlunda konstruktion bak och frak, tror bak har på ena sidan :)
KalleJ skrev:Köp hem skivor o belägg då. Men kanske värt att vänta till efter vintern med o byta dem.¨Jo jag får kanske göra det. Jag klurar på ett sälj så jag balanserar mellan att inte vilja spendera för mycket men inte lämna skit till en eventuellt ny ägare.
Vad får du för räckvidd på vintern förresten?
Det beror på hur mycket vinter du menar, i -35 är den inte så kaxig ;) Men runt 25-30 skulle jag tro. Den snittar 2,2kWh/mil på vintern ungefär. 13% degradering på batteriet enligt teslas test.
Erik Å skrev:Kolla att inte kolvarna har rostat fast i oken... Ser misstänkt ut med tanke på hur skivorna är randiga.Hur kontrollerar jag det på bästa sätt, säg att jag får loss beläggen kan jag liksom känna om kolven kärvar då?
I bästa fall är det bara beläggen som kärvat fast pga rost.
Har Tesla gått ifrån gängse glidkolvsok till att ha kolvar från två håll? Kul, så är det ju bak på min gamla V70
Det är annorlunda konstruktion bak och frak, tror bak har på ena sidan :)
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009