Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har tydligen missat att skriva det.
Men jag upptäckte i somras att batteriet tagit slut i badnyckeln.
Enligt Volvo är ju den av engångskaraktär och ska slängas när batteriet är slut.
Fanns ju inte så mycket att förlora så med en del vilja och hjälp av dremmeln så fick jag upp den och kunde byta batteri.
Men skalet var allt annat än återanvändningsbart så jag har haft grejerna legat i väntan på någon bra idé.

I veckan stötte jag på ritningar till 3d-skrivare och har nu fått nytt (nya) skal tillverkade till mig.
IMG_9054.png
IMG_9054.png (3.06 MiB) Visad 2721 gånger
https://www.printables.com/model/70908- ... se?lang=en

Angående xc90 så köpte jag nytt boende istället så V60in får hänga med ett tag till medans sparkontot kurerar sig…
Mycket skönt att ha ett eget garage igen och inte bara en garageplats. Skapar så oerhört mycket bättre förutsättningar för att skruva och putsa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Brainy skrev: ons 26 feb 2025, 12:02 Goodyear eagle f1 asymmetric 6 inköpta till sommarhjulen. Kan inte minnas jag testat goodyear tidigare så det blir intressant.
Kört de en del och alltid varit nöjd 👍
av UnleashFusion
Brainy skrev: ons 26 feb 2025, 12:02 Goodyear eagle f1 asymmetric 6 inköpta till sommarhjulen. Kan inte minnas jag testat goodyear tidigare så det blir intressant.
Du kommer nog bli nöjd. Kör själv sedan 2019 på GYA1A3 245/40-19 och är väldigt nöjd. när det är dags blir det antingen 7e generation eller Michelin Primacy. men det låter jag priset avgöra.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Synd att det sker redan på pärlan. Borde ligga 10 år bort till, minst
Användarvisningsbild
av joel80
Känns orimligt att det där ska kunna ses som normalt på en så pass ny bil. Med tanke på hur du dessutom tar hand om den undrar man ju hur de ser ut där ägarna slarvat en del med tvätt och underhåll!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]

Tack som tusan för alla bra svar! Men tyv&[…]