Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Har tydligen missat att skriva det.
Men jag upptäckte i somras att batteriet tagit slut i badnyckeln.
Enligt Volvo är ju den av engångskaraktär och ska slängas när batteriet är slut.
Fanns ju inte så mycket att förlora så med en del vilja och hjälp av dremmeln så fick jag upp den och kunde byta batteri.
Men skalet var allt annat än återanvändningsbart så jag har haft grejerna legat i väntan på någon bra idé.

I veckan stötte jag på ritningar till 3d-skrivare och har nu fått nytt (nya) skal tillverkade till mig.
IMG_9054.png
IMG_9054.png (3.06 MiB) Visad 1379 gånger
https://www.printables.com/model/70908- ... se?lang=en

Angående xc90 så köpte jag nytt boende istället så V60in får hänga med ett tag till medans sparkontot kurerar sig…
Mycket skönt att ha ett eget garage igen och inte bara en garageplats. Skapar så oerhört mycket bättre förutsättningar för att skruva och putsa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Brainy skrev: ons 26 feb 2025, 12:02 Goodyear eagle f1 asymmetric 6 inköpta till sommarhjulen. Kan inte minnas jag testat goodyear tidigare så det blir intressant.
Kört de en del och alltid varit nöjd 👍
av UnleashFusion
Brainy skrev: ons 26 feb 2025, 12:02 Goodyear eagle f1 asymmetric 6 inköpta till sommarhjulen. Kan inte minnas jag testat goodyear tidigare så det blir intressant.
Du kommer nog bli nöjd. Kör själv sedan 2019 på GYA1A3 245/40-19 och är väldigt nöjd. när det är dags blir det antingen 7e generation eller Michelin Primacy. men det låter jag priset avgöra.
Användarvisningsbild
av Brainy
Glad i hågen så får bilen sin vårpolering.
IMG_0372.jpeg
IMG_0372.jpeg (4.66 MiB) Visad 152 gånger
För att upptäcka detta! :-o :-/
IMG_0375.jpeg
IMG_0375.jpeg (2.39 MiB) Visad 152 gånger
IMG_0374.jpeg
IMG_0374.jpeg (2.56 MiB) Visad 152 gånger
På båda sidor dessutom.

Det låter i alla fall positivt till att Volvo står för det men då behöver det ju lackas och ja då blir det ett varv till med den processen…
Men det måste ju fixas.
av UnleashFusion
Efter omlackering , kanske man bör fundera på att sätta transparent-film för att skydda för förebyggande syfte vid det området på båda sidorna så inte detta uppstår efter x antal år :x
av Lövet
UnleashFusion skrev:Efter omlackering , kanske man bör fundera på att sätta transparent-film för att skydda för förebyggande syfte vid det området på båda sidorna så inte detta uppstår efter x antal år :x
eller ett par riktiga stänkskydd
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Kulskål växelspak C70

Hej, hittad denna beskrivningen på ett engel[…]

Konstigt ljud 940 -91

Har du ingen AC i bilen så sitter där e[…]

Hej! Värmen till förarsidan är lite[…]