Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Pgs1962
Har en 740 -90 B230f som pendlar mellan 400-900 varv på tomgång innan den stannar. Gasar jag snabbt så hostar den till och dör.
Ökar jag gasen försiktigt varvar den upp.
Kan inte hitta att den drar tjuvluft. Btr, lmm, lamdasond, spjällgivare, bränslefilter, tempgivare motorstyrnig,stift fördelare är nya.
Får inga felkoder bränsletryck från pumpen ca 5 bar.
Behöver tips innan jag ger upp
Användarvisningsbild
av lennarte
Felkoder får du inte när du står gasar. Du måste varmköra riktigt, någon mil. Det ska vara helt tätt hela vägen mellan LMM och Lambdasond. Tänk på vevhusventilationen också. Bränsletrycker ska vara 2,5 - 3 kg
Sista läckan jag hade var slangen till bromsservon, ett liiitet hål vid slangklamman vid insuget.
av Pgs1962
Finns inga luftläckor kollat alla slangar med startgas och bromsrengöring, bilen varmkorv, bränsletrycket 2,8-2,9bar mätt på anslutningen till kallstartventilen
Användarvisningsbild
av lennarte
Startgas funkar bara på större läckor, inte på små. Då får man suga i slangen, sätta tungan för och hoppas den sitter kvar.
Gamla kamremmen såg helt ny ut.

Det låter som det ska i mina öron. Om[…]

Japp, men jag är säker att S/V/MP vinner[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tro[…]

OM RYSSEN KOMMER

Lite förvånad blir man ju när en R[…]