Moderator: Moderatorer

Wombat28k skrev: tor 22 maj 2025, 17:34 Spännande och stiligt!

Själv fick jag ”uppgraderat” tunnelns sidoklädsel till en med den inte alltför användbara men saknade nätfickan. Små detaljer som Volvo tagit bort men som ger en mer komplett helhet.

En lustig historia gällande panelen är att jag först beställde den via Volvo, fick kostnadsförslag och meddelande om att delen fanns att hämta. När jag sen kom ut för att hämta delen sa de helt sonika att delen inte fanns att köpa löst eller som reservdel :/ först sa de att den nog hade utgått då bilen var gammal, men när jag påpekade att den är en MY21 blev de bara ställda. När jag frågade hur de skulle gjort om någon behövt byta en trasig panel kunde de inte svara hur det skulle gå till utan att det inte gick.
Åkte då direkt till Bilia, la en beställning utan problem och fick ut delen nästa dag.
Försöker Volvo numer aktivt hindra en från att köpa reservdelar som inte står med under bilens VIN eller vad tror ni?
Ska tillägga att jag hade exakt artikelnummer så det var inget missförstånd gällande del.
Du råkar inte ha ett art.nr på den?
Försöker hitta utan framgång
Jernhand skrev: sön 06 apr 2025, 17:36 Efter att ha kört en längre sträcka larmade bilen om låg oljenivå och att jag skulle fylla på 0,5 liter.

Hade en oöppnad förpackning med 1L Castrol från förra servicen. Oljan i motorn var definitivt inte kall, det rök om den när jag öppnade oljepåfyllningen.

Hällde i 3 dl och kollade mätaren som visade fullt inom det vita, ej max. Startade bilen för att köra runt oljan lite och gick in på affären. Den visade samma nivå efteråt.

Oljan byttes i samband med kamremsbytet vid 15 000 mil. Snart dags för service.

20250406_154306.jpg
Nu varnade den igen om låg oljenivå. Jävla skitbil.
17 638,8 mil tydligen
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37

Hej alla hoppas på hjälp Min bil v90 […]

Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]