Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PowerPulse
jiha skrev: sön 13 apr 2025, 18:32 Hej!
XC60 T6 Plus Black nordic Edition.
Lade bara till dragkrok, Mattpaket och vinterhjul 19” dubb.
Beställde genom jobbet (stort företag) och fick 15% på tillbehören och 5% på bilen.
Totalt pris 667 003kr Rabatt 37 003kr Beställd för 630 000kr
Med vänlig hälsning, jiha
Fick du panoramataket med i den? Och det är uppdaterade xc60?
av Magnus888
Beställde en xc60 Nordic Black edition v13 och beräknad leverans var från början v23 men ändrades efter några veckor till v22.
Nu i veckan på tisdag hade dom inte börjat tillverkare bilen men dagen efter var den färdigbyggd och redo att lämna fabriken, beräknad leverans ändrad till v21.
av Fax8120
Fax8120 skrev: sön 19 maj 2024, 13:53
Fax8120 skrev:Ja, då är det dags………
Har hittills varit BMW trogen. Härliga bilar med stor driftsäkerhet och få verkstadsbesök. Nu var det dags att leta efter en laddhybrid och då föll mitt val på Xc 60.
……..mitt billivs första Volvo.
Xc 60 t6 recharge plus med allt utom Bowers.
Erkänner att det känns lite spännande att nu bli Volvoägare - har jag gjort rätt val?
Nåväl, i morgon hämtar jag ut min nya bil.
Ja, då har jag avverkat ca50 mil i min nya Xc 60 plus , med bl a luftfjädring , akustikrutor, - my 25
Allting har fungerad bra utan problem. Bilen känns välbyggd med hög komfort och riktigt trevlig att köra.
Ett första intryck som är lite negativt är överraskande högt ljud i kupén/vägljud. Uppfattar att det mesta vägljudet kommer från bakvagnen. Jag kommer säkert att vänja mig men……
Nu jämför jag naturligtvis från min gamla bil BMW x3, disel -22. Låt höra från er erfarna Xc 60 t6 recharge ägare. Är jag gnällig. :-)
Är nöjd med bekymmerslösa mil. Men••••• damm innanför bakdörrarna det får jag leva med som xc60 ägare. Resonansljudet som kommer från bakvagnen är kvar. Tog upp detta i samband med service och tillsammans med tekniker gjorde jag en
provtur. Teknikern konstaterade att inget ovanligt hördes.
Lånande då en demobil för jämförelse och till min förvåning var det samma resonansdjud i denna …..men högre?.
Vid jämförelse av spec på min vs demobil framkom luftfjädring/akustikrutor (min) och standardfjädring/ ej akustik på demo.
Tillsammans konstaterade vi att Volvo xc 60 my 25 plug in hybrid har denna ljudnivå.
Nu vet jag så det är bara att vänja sig. :-) :-) ps: tänker pröva annat däckmärke vid nästa däckbyte.
  • 1
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
Elpriset

Jag gjorde en liknande uträkning enligt lenna[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Du verkar prioritera komfort och en behaglig k&oum[…]

Är det någon som fått återk[…]

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]