780xlt skrev: ↑sön 02 mar 2025, 23:00 Är det denna tmap som rengörs i detta youtubeklipp ?Precis det är den
Moderator: Moderatorer
780xlt skrev: ↑mån 03 mar 2025, 22:14 Tack för alla svar !fanns en äldre tråd just om det; viewtopic.php?t=137597
Jag har nu demonterat sensorn. Den var riktigt rejält smutsig. Jag har gjort rent den alt vad jag kan, även med örontops som jag såg i en video.
Återmonterat, men tyvärr ingen skillnad.
Fortfarande orkeslös motor som inte riktigt svarar på gaspådrag.
Om jag köper en ny sensor och testar med det; är det bara att byta, eller skall den nya liksom registreras in i bilens system på något sätt?
Är det Volvo original som gäller eller finns det bra alternativ ?
UnleashFusion skrev:Har du en felkodsläsare som kan rensa felkoden vore det bäst...Åtminstone i mitt fall fanns det alltså ingen felkod. Givaren bara slutade fungera vettigt.
UnleashFusion skrev:Precis det är denNej, det är det inte alls. Det finns en tryckgivare där också, men det är inte den som är TMAP-givaren. Den sitter i stället vid det nedre vänstra hörnet på laddluftkylaren.
apersson850 skrev:Är det alltså 2 olika sensorer ?UnleashFusion skrev:Precis det är denNej, det är det inte alls. Det finns en tryckgivare där också, men det är inte den som är TMAP-givaren. Den sitter i stället vid det nedre vänstra hörnet på laddluftkylaren.
Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]
Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]