Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
least skrev: mån 03 feb 2025, 13:17 För att man inte har tal via LTE(VoLTE) aktivt i dagens konfiguration.
Dock stöder telematik-modulen VoLTE.
Så inte särskilt svårt att se hur en mjukvaru-uppdatering löser detta.
Och vad menar du att 5G har med detta att göra?
Problemet är att vissa modeller inte har stöd för annat än 2G/3G, dvs finns inte stöd för 4G/5G och med det hantering av VoLTE. Hårdvarnan sätter stopp.
Så bilar med 4G/5G stöd kommer inte att påverkas och det är här man kan göra en programuppdatering.
av least
Det var ju precis det som jag skrev.

Detta delforum behandlar just de bilar jag nämnde.
(Inga bilar baserade på SPA har stöd för 5G.)
av AndS
least skrev: mån 03 feb 2025, 14:26 Det var ju precis det som jag skrev.

Detta delforum behandlar just de bilar jag nämnde.
(Inga bilar baserade på SPA har stöd för 5G.)
Låter ju bra då vår är en -17 och du har hittat hos Volvo att alla V90 av SPA-plattform har 4G-modem.
Att man skriver 4G/5G är normalt inom mobilkommunikation, dvs båda näten kan användas.
av AndS
Japp, ett helt arbetsliv och ett av de första uppdragen inom en parallell utveckling till NMT, men ett privat nät för mobil dataöverföring till ca 3000 bilar. ;-)
Kan väl tillägga att dagens 5G även använder 4G som bassignalering.
Senast redigerad av 1 AndS, redigerad totalt 0 gånger.
av AndS
least skrev: fre 31 jan 2025, 16:48 ---
Och din ton, den är inte trevlig.
Eftersom du inte vill svara så avslutar jag min del i tråden med att citera dig själv inledningsvis i tråden. :-D :-D
av valln
AndS skrev: mån 03 feb 2025, 15:08 Japp, ett helt arbetsliv och ett av de första uppdragen inom en parallell utveckling till NMT, men ett privat nät för mobil dataöverföring till ca 3000 bilar. ;-)
Kan väl tillägga att dagens 5G även använder 4G som bassignalering.
Vad tror du om VOC för v60, samma generation?

Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&au[…]

Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]

Har sett varianter när man placear celler oc[…]