Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är naturligtvis för att det är enklare för dem att inte skicka ut någon faktura och förmodligen också för att de flesta kunderna tycker det är enklare att betala i appen. Det gör man ju med snart sagt allt här. Och i ännu högre grad i Kina, om det nu har med saken att göra.
Användarvisningsbild
av Derank
Vad jag vet har jag aldrig fått någon faktura på VOC, betalat i appen i alla år, men ser ju där när den går ut. Och man kan även få notis om när abb håller på att löpa ut om man har den funktionen påslagen i appen.
av least
Inga SPA-bilar kommer att bli utan kontakt via mobilnätet, kommer att lösas med en mjukvaru-uppdatering.
(troligen med undantag för mycket tidiga XC90.)
av AndS
Derank skrev: sön 02 feb 2025, 20:43 jag vet inte vad batteriet har med abb att göra.
TS hade tankar om batteriproblem tidigare.
Jag kompletterade i tråden för oss med äldre modeller att även med abonnemang kan det bli problem. Man får tänka helhet. ;-)
av AndS
least skrev: mån 03 feb 2025, 12:03 Inga SPA-bilar kommer att bli utan kontakt via mobilnätet, kommer att lösas med en mjukvaru-uppdatering.
(troligen med undantag för mycket tidiga XC90.)
Det har inte jag läst gällande äldre V90. Har svårt att att se hur man via programvara kan få 4G/5G stöd.

Läs gärna här
https://www.volvocars.com/se/support/to ... 5113d79a83
av least
För att man inte har tal via LTE(VoLTE) aktivt i dagens konfiguration.
Dock stöder telematik-modulen VoLTE.
Så inte särskilt svårt att se hur en mjukvaru-uppdatering löser detta.

Och vad menar du att 5G har med detta att göra?
av Malmstroem
Volvo Cars uppdatering är inte direkt komplett...

Jag har två Volvo av årsmodell 2017. En XC90 och en V40. Av de två utgår jag ifrån att XC90:n kommer att fortsätta fungera, eftersom den mig veterligt har 4G-modem. V40:n kommer att sluta fungera eftersom det inte finns ett 4G-modem i den.

Av SPA-bilarna så är det bara tidiga XC90 2016 som kom utan 4G-modem. Alla svensksålda V90 har mig veterligt 4G-modem. Det är fullt möjligt att jag har fel här -- men det är så jag uppfattat det.

Framtiden får utvisa om jag förstått det hela korrekt. ;-)

Här kommer något mycket intressant. Had[…]

Carplay trådlöst?

Jag kan ju tillägga att jag testade i en XC60[…]

Letar oljetryckmätare

Grejerna (made in China) beställda via Amazon[…]

Hade varit schims hade tryck varit i stort sett l[…]