- fre 03 jan 2025, 15:04
Det finns en mjukvaruuppdatering (släpptes tidigt i somras) avsedd att förlänga livslängden på det laddningsbara backup-batteriet som sitter i MY 2017-2023 (och vissa -24). Uppdateringen gör att laddaren bättre klarar att balansera ett pack där ena cellen börjar svikta.
Köper man reservbatteri från Volvo så får man ett pack med 2 st Tadiran TLI-1550HC, ett betydligt säkrare kort än de bekymmersamma EVE-batterierna (2x PLM1550 plus säkerhetselektronik) som gick till Volvos monteringslina. Tadiran har i praktiken mycket längre livslängd. Jag har inget minne av att det fanns någon "livslängdstimer" i mjukvaran, jag kan ha fel
Köper man reservbatteri från Volvo så får man ett pack med 2 st Tadiran TLI-1550HC, ett betydligt säkrare kort än de bekymmersamma EVE-batterierna (2x PLM1550 plus säkerhetselektronik) som gick till Volvos monteringslina. Tadiran har i praktiken mycket längre livslängd. Jag har inget minne av att det fanns någon "livslängdstimer" i mjukvaran, jag kan ha fel
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66550 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
- By Dejan195