Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Desmodue skrev: fre 16 aug 2024, 14:00 Det stämmer inte, det är upp- och nerpilarna som gör det, och håller man in dem går det med 1 km/h i taget.
Hm, intressant. XC60 -18 så är funktionen så som jag beskrev. Det har väl tillkommit mer teknik sen 2018 och andra funktioner förmodligen. Jag tackar för mig.

Vidar
Något liknande detta...
Ni kan behöva klicka på bilden så den spelas upp i Youtube, fungerar inte alltid med uppspelning i webben.

Det har du rätt i, jag misstog mig och trodde det gällde en MY24.

Läste vidare om ämnet och kom över lite information om att knapparna tidigare kunde användas för att välja Pilot Assist eller Adaptive Cruise Control. Sedan en uppdatering av mjukvaran (version 1.8, om jag inte missminner mig) saknade knapparna funktion. I version 2.9 ska dock funktionalitet ha återkommit och man ska sedan dess kunna välja Pilot Assist eller Adaptive Cruise Control med knapparna.

Det är information jag har fått till mig, om det stämmer helt vågar jag inte säga. Jag har personligen ingen bil med Google-systemet utan har bara kört flertalet sådana bilar som hyr- eller lånebilar och har då inte utforskat rattknapparna.
På min v60 2020 har vänster rattknapp också en fullständigt idiotisk funktion som sätter någon egen hastighetsgräns, riktigt illa när man råkar komma in i det funktionen oavsiktligt. Kör till en p-ficka och starta om bilen har jag ibland fått göra.
Funktionen har naturligtvis någon fräsigt ord på engelska som jag inte orkar googla fram.
ShogunX skrev:Det har du rätt i, jag misstog mig och trodde det gällde en MY24.

Läste vidare om ämnet och kom över lite information om att knapparna tidigare kunde användas för att välja Pilot Assist eller Adaptive Cruise Control. Sedan en uppdatering av mjukvaran (version 1.8, om jag inte missminner mig) saknade knapparna funktion. I version 2.9 ska dock funktionalitet ha återkommit och man ska sedan dess kunna välja Pilot Assist eller Adaptive Cruise Control med knapparna.

Det är information jag har fått till mig, om det stämmer helt vågar jag inte säga. Jag har personligen ingen bil med Google-systemet utan har bara kört flertalet sådana bilar som hyr- eller lånebilar och har då inte utforskat rattknapparna.
Nä det är höger knapp som gör det. Jag har testat allt i helgen men det verkar som att den inte har någon funktion, jag har senaste mjukvaran.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]