Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slipper
#1578407
Jag går i tankarna att köpa en V60 den nya modellen som börjar 2019 tror jag. En automat. Några kända fel på den här modellen och vad kostar olika servicen på den här bilen?
av agh39
#1578438
Tidiga modeller av -19 som heter också early vet exakt vilket datum, kanske halvårskiftet?, de värmer också motorn då "parkeringsklimat" körs, de senare på årets modeller värmer enbart kupe'n av "klimatskäl" förmodas det...
av Bempo
#1578469
Känt fel: motorerna till bakluckan går sönder. Kolla det för om du måste betala fullt pris vid utbyte så är det nånstans runt 12-14 tusen.
av Fattiglapp
#1578490
slipper skrev: lör 11 maj 2024, 14:20 Jag går i tankarna att köpa en V60 den nya modellen som börjar 2019 tror jag. En automat. Några kända fel på den här modellen och vad kostar olika servicen på den här bilen?
Kända fel är en lång lista tyvärr.
Läckande tak
Trasiga bakluckemotorer
Dörrlås fryser sönder
Missljud vid skarpa svängar
Knakande ratt
Trasiga rattknappar
Bristande mjukvara
Veck i skinnstolar

Det är väl ett axplock.
Allt utom rattknapparna har jag hunnit med på mina snart tre år, allt relativt vanliga fel.
av Kaffeslurk
#1578512
Fattiglapp skrev: sön 12 maj 2024, 15:20
slipper skrev: lör 11 maj 2024, 14:20 Jag går i tankarna att köpa en V60 den nya modellen som börjar 2019 tror jag. En automat. Några kända fel på den här modellen och vad kostar olika servicen på den här bilen?
Kända fel är en lång lista tyvärr.
Läckande tak
Trasiga bakluckemotorer
Dörrlås fryser sönder
Missljud vid skarpa svängar
Knakande ratt
Trasiga rattknappar
Bristande mjukvara
Veck i skinnstolar

Det är väl ett axplock.
Allt utom rattknapparna har jag hunnit med på mina snart tre år, allt relativt vanliga fel.

Är dessa fel lika vanligt på V90 eller är nån av modellerna bättre än den andra?
Sugen på V60 men denna listan får ju en att tveka om det är värt det...
av Fattiglapp
#1578520
Kaffeslurk skrev: sön 12 maj 2024, 18:56
Fattiglapp skrev: sön 12 maj 2024, 15:20
slipper skrev: lör 11 maj 2024, 14:20 Jag går i tankarna att köpa en V60 den nya modellen som börjar 2019 tror jag. En automat. Några kända fel på den här modellen och vad kostar olika servicen på den här bilen?
Kända fel är en lång lista tyvärr.
Läckande tak
Trasiga bakluckemotorer
Dörrlås fryser sönder
Missljud vid skarpa svängar
Knakande ratt
Trasiga rattknappar
Bristande mjukvara
Veck i skinnstolar

Det är väl ett axplock.
Allt utom rattknapparna har jag hunnit med på mina snart tre år, allt relativt vanliga fel.

Är dessa fel lika vanligt på V90 eller är nån av modellerna bättre än den andra?
Sugen på V60 men denna listan får ju en att tveka om det är värt det...
Tyvärr tror jag att samtliga även gäller V90, osäker på bakluckan och takluckan, men der borde ju vara samma.
Tror iofs jag haft otur, men SPA-bilarna är tysta säkra och bekväma men kvalitet, njae.
Användarvisningsbild
av Drekkus
#1578522
Jag är på tredje V60n med taklucka utan något problem med läckage. Hur normalt är det?
Användarvisningsbild
av epostaren
#1578583
Har fått den ena motorn till bagageluckan utbytt och det gick på maskinskadeförsäkringen som kostade 2000:- i självrisk.

För mig låter beskrivningen som då[…]

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]