Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hålet är till för att lufta och ska vara så högt placerat som möjligt. På sommaren kör jag med en sönderborrad termostat som bara flödar mera när motorn gått upp i temp.
TioTusenKRBil skrev: fre 15 dec 2023, 19:20 Hålet är till för att lufta och ska vara så högt placerat som möjligt. På sommaren kör jag med en sönderborrad termostat som bara flödar mera när motorn gått upp i temp.
Lite underligt man valt att inte ha ett hål på den ena. Har den kanske en annan mekanism som sköter det?
Känns ju inte som att man vill använda något som kanske saknar en viktig funktion?
Går ju annars att borra ett eget litet hål, eller så kör man med den första. Tror du termostaten är paj är det bara att koka upp vatten och kolla när den öppnar med kökstermometer.
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag brukar ta loss slangen under insuget (bakkant på toppen) och fylla tills det rinner ut där. Då är motorn (i princip) full.
Termostaten bytt. Värme i kupén igen samt motortempen steg i normal takt. Tomgångskörde i ca 15min och inga konstigheter. Inga visuella fel på gamla termostaten men ska koka den vid tillfälle.
Tack alla!

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]