Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Grattis :D javisst är 193 hk trevlig men tänk på att det är en AWD så lek med förnufft annars blir det dyrt :shock:
jag har ej lekt av mig ännu :oops: tycker min fortfarande är rolig när man e lite på gashumör (D)
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Ja tänk vad meningslöst livet vore utan den lilla fläkten :(
:wink:
Användarvisningsbild
av Phantom
DrEvilBoy skrev:Nu har jag köpt en V70. En -99:a automat AWD 2.5. satan vilken skillnad det är på 170 hästarn och min 193 hästars..... Vilket krut.
Jag hoppas bara bilen håller ett par år... med min nya körstil så lär jag snart inte ha råd att tanka den längre :)
Får man fråga hur långt den gått och hur mycket härligheten kostade :?:
av DrEvilBoy
Phantom skrev:Får man fråga hur långt den gått och hur mycket härligheten kostade :?:
Bilen hade gått nästan 24000 mil, gav 57 000 kr för den på Rejmes(Volvo) i Askersund. säkert ett överpris men tyckte det var lite säkrare att köpa bilen på en välkänd firma så att man inte blir blåst...

det som drar ner priset lite är att det är import -02. Är väldigt misstänksam mot import men denna har endast haft 1 privat ägare sedan importen.
Användarvisningsbild
av Phantom
Det låter inte som något speciellt överpris, och det känns ju oftast lite tryggare att köpa bilen på firma :)
Är det en tyskimport? *nyfiken*
Har ju själv import från USA så det är skoj att veta, och förra bilen kom från Schweiz :roll:
av DrEvilBoy
Japp, det är tyskimport. Ska ringa o klaga lite på måndag på bränslemätare som inte fungerar... läcker lite från takluckan (dock inte in i bilen, bara mellan), cd-spelaren fungerar icke (sc-901), lampan till automaten fungerar ej samt så vill jag ha en svensk instruktionsbok... fick bara en tysk.... och min tyska är inte så bra. :roll:

Får hoppas att de fixar felen... jag vet inte vilka skyldigheter de har... annars är jag otroligt nöjd med bilen.... sitter och kör som en kung och framför allt så åker barnen säkrare än vad de gjorde i min corolla. :lol:
Användarvisningsbild
av Phantom
Förhoppningsvis så är det bara listen runt takluckan som inte är riktigt tät, men se till att ordna det innan det kommer vatten på fel ställe.
Kan det vara någon säkring till radion som är trasig?
Kolla på någon skrot eller på blocket efter en svensk instruktionsbok, köper du den från en firma kostar det ganska mycket har jag för mig :???:
Jag har en engelsk instr.bok till min och det är ju bättre än den tyska :wink: så jag har inte funderat på att skaffa mig en svensk.

Håller med om att man sitter bra och åker skönt i dessa bilar, det var en bra skillnad från den V40 jag hade innan :) Och barnen åker ju relativt säkert.
Lycka till i framtiden med bilen :wink:
av DrEvilBoy
Tackar.

Radion fungerar men så fort jag väljer cd så står det "cd-3 error" och det går inte att ta ut cd kassetten (cd-växlare)

men om de inte gör något åt det så blir det nog denna http://www.netonnet.se/index.asp?iid=97013 verkar grym och som jag förstår lika stor som volvo original
Användarvisningsbild
av Nexus
DrEvilBoy skrev:Tackar.

Radion fungerar men så fort jag väljer cd så står det "cd-3 error" och det går inte att ta ut cd kassetten (cd-växlare)

men om de inte gör något åt det så blir det nog denna http://www.netonnet.se/index.asp?iid=97013 verkar grym och som jag förstår lika stor som volvo original
Jag har en sådan JVC i min bil. Är jätte nöjd med den enda problemet är att plast skenan i mitten vid orginaluttaget på bilen är ivägen. Men den går att få dit med lite våld :wink: Jag ville ej slipa ner skenan om jag byter bil och vill sätta tillbaka gammla stereo .
Jag säkra fast den genom att borra ett hål på vardera sida i plastpanelen och sedan skruva fast den, trångt men ska ljuvarna lyckas sno den så får de med halva mittpanelen och den sitter hårt och med många skruvar :D
Ad-blue trix?

I bensinbilar på 80 och 90 talet, innan vi f[…]

Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]