- tis 21 nov 2023, 08:03
Håller som bäst på att felsöka och fixa på en 940 -91. Det sista stora felet jag har kvar är att kupélampan inte tänds om man öppnar förardörren. Alla andra dörrar tänder i taket. Jag mäter på dörrkontakten och den bryter som den ska när man trycker på pinnen. Oklart hur jag ska mäta för att se om skruven jordar som den ska. Nån som vet? När förardörren är öppen tänds vare sig den röda dörrlampan, eller taklampan. Men, om man samtidigt öppnar någon annan dörr tänds den röda dörrlampan, och taklampan.
Noterar att det är annan färg på kablarna till just förardörrens kontakt, men de försvinner iväg någonstans bakom framskärmen, så de är svåra att följa. Jag antar att de kopplas samman med kablarna från de andra dörrarna någonstans för att sedan gå upp till taklampan. Har försökt dra i kablarna för att lyssna och se om något rör sig i kabelhärvan under ratten eller i motorrummet, men inget.
Det hade varit superbra om detta hade blivit åtgärdat, då bilens ägare bor ute på landet och har ingen belysning där bilen parkeras.
Tack på förhand
Noterar att det är annan färg på kablarna till just förardörrens kontakt, men de försvinner iväg någonstans bakom framskärmen, så de är svåra att följa. Jag antar att de kopplas samman med kablarna från de andra dörrarna någonstans för att sedan gå upp till taklampan. Har försökt dra i kablarna för att lyssna och se om något rör sig i kabelhärvan under ratten eller i motorrummet, men inget.
Det hade varit superbra om detta hade blivit åtgärdat, då bilens ägare bor ute på landet och har ingen belysning där bilen parkeras.
Tack på förhand