Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944080601
@TioTusenKRBil, ja kanske det men känns konstigt för det har aldrig varit grå olja där innan har altid varit svart och det kom ju vatten i catchtanken från ingenstanns
av volvo944080601
men sen har jag en till fråga och det är vad jag ska köra för bränsletryck på gröna r spridare många säger 3,8 bar men vissa säger att bilen kan gå för fett då har monterat mina och försökt höja genom att trycka ihop min btr men tycker den är slöare nu en innan och den tvekar på högre varv och den tvekar på olika varv beroende på vilken växel man kör vet ej om den går för fett eller snålt har ingen bredbandslambda. ska också tilläga att jag kör med en hemmabyggd lmm som är 3 tum
av TioTusenKRBil
Alltså, du ska köra det du ska köra med. De funkar med 3 eller 3,8. Det beror på hur du mappar bilen. Fråga personen som fixar bränslet (Typ dw autokonsult eller vem du nu använder).
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag köpte en justerbar BTR (www.misab.se) när jag byggde om min B234F motor till etanol drift. Den är "linjär" men på en turbo bör du ha en "proggresiv" som ökar bränsle trycket när trycket i insuget ökar. Typ denna kanske? Det är samma modell som jag har, fast min är linjär. Finns modeller som passar direkt i Volvos bränsle bränslerör. Min gör det, men denna (nedan) gör inte det.
https://japtuning.se/p/malpassi-bransletryckregulator/
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Är chipen du har för original lmm-hus och spridare? I så fall om du byggt ett lmm-hus som faktiskt är 76mm invändigt så bör du fundera på antingen större spridare eller ett mindre lmm-hus. Med ett 76mm hus så lär man öka grundtrycket till 5 bar, vilket inte är önskvärt. Med 76mm-hus så är 550cc spridare ett vettigare val.
av volvo944080601
@Marlboroman, man ska ju ha 3 lmm för gröna r spridare 968 och han som sålde chippen sa att jag kan använda dom chippen jag har. dom chippen jag har höjer inte bränsletrycket dom gör bara så att spridarna öppnar mer
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]