- lör 22 jul 2023, 07:12
Karossen brukar doppas i minst ett halvdussin kemiska behandlingar före lack i produktionslinan och allt sånt är borta när rosten kommit ner till stålet. Gör som du vill, det här vet jag fungerar i många år
Jag överdrev lite med skikttjocklek, 0.5mm kan nog vara lagom att sträva efter. Bilen ska ju inte hålla för evigt
dannesk skrev: ↑lör 22 jul 2023, 01:35 Finns ingen som grundar eller rostskyddar en bil vid omlack med epoxylim??Nej men då har man inte heller slipat ner sig genom passivering- elektrofores-, zinkfosfat eller galv-skikt skikt mm..
Karossen brukar doppas i minst ett halvdussin kemiska behandlingar före lack i produktionslinan och allt sånt är borta när rosten kommit ner till stålet. Gör som du vill, det här vet jag fungerar i många år
Jag överdrev lite med skikttjocklek, 0.5mm kan nog vara lagom att sträva efter. Bilen ska ju inte hålla för evigt
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 666333 km, klarar den inte 1 000 000 blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Borde byta packning på oljepumpen, en drivaxeltätning och yttre drivknutsdamasker. Lämpligt vårpyssel
Borde byta packning på oljepumpen, en drivaxeltätning och yttre drivknutsdamasker. Lämpligt vårpyssel
- By jesperk