Moderator: Moderatorer

@GT-mannen, Så pass :) Nästan så om det är enkelt och nära så att det är bättre att hyra när man ska iväg? Tror jag slår mitt rekord och landar nog på 2250 mil i år :)
Unnade pärlan polering, lackförsegling och invändig rekond. Någon tidigare ägare hade gjort något taffligt försök att polera och gjort lite ringar på motorhuven. Verkar även som att man försökt skrapa bort fågelbajs med bilnyckeln... :-o
Firman använde Labocosmetica försegling. Enligt dem skulle man återkomma var sjätte månad och lägga på något vax. Är det någon som har erfarenheter av detta?
Bilagor
3.jpg
3.jpg (1.06 MiB) Visad 1105 gånger
2.jpg
2.jpg (811.83 KiB) Visad 1105 gånger
1.jpg
1.jpg (817.66 KiB) Visad 1105 gånger
Ska in och besiktiga min V70 om 1 timme, håller tummarna.
Man blir lika nervös varje gång :x

Uppdatering, det blev blankt papper :-)
Skrev i en annan tråd om att jag skulle laga mitt släp inför besiktning.
Bytt ut delar av träflaket som var ruttet. Det ligger en durkplåt i aluminium över så skarvarna försvinner. Färdigställa i morgon 😄😄
Användarvisningsbild
av GLIZ
VolvoJull3 skrev:Ska in och besiktiga min V70 om 1 timme, håller tummarna.
Man blir lika nervös varje gång :x

Uppdatering, det blev blankt papper :-)
BildBild

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Idag blev det en tvätt och vintersulor på XC70in.

Vinterfälgarna ser OK ut men börjar bära spår av saltdränkta vintervägar. Tur att jag har en uppsättning i nära på nyskick liggande. Frågan är dock om jag verkligen ska köra dessa vintertid. Får se…. :-/
trasker skrev: lör 22 okt 2022, 21:22 Idag blev det en tvätt och vintersulor på XC70in.

Vinterfälgarna ser OK ut men börjar bära spår av saltdränkta vintervägar. Tur att jag har en uppsättning i nära på nyskick liggande. Frågan är dock om jag verkligen ska köra dessa vintertid. Får se…. :-/
Fälgförsegling eller motsvarande och fälgborste för fälgbanan innanför ekrarna brukar vara en bra hjälp på vägen.
Detta förutsatt att man tvättar mer än 2 gånger varje vintersäsong :-)
Jag hade Titania 18" under en vintersäsong på min V60, de såg inte så roliga ut framåt vårkanten...
Användarvisningsbild
av Jefe
Det blev en tvätt idag inför besiktningen på tisdag.
Dammsög ur båda bilarna igårkväll, innan tog jag av barnen skorna innan dom hoppade in i bilen från förskolan, men barnen har blivit såpass stora så det inte funkar längre, jävlar va skit dom drar in :-D
  • 1
  • 1692
  • 1693
  • 1694
  • 1695
  • 1696
  • 1912

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]

Jag kikar på att eventuellt köpa en beg[…]

Dags att byta fästet men blir fundersam att s[…]