- fre 09 sep 2022, 15:56
Med den logiken bör det ju gälla alla länder han pekar på. Bättre att kapitulera och överlämna sig till Putin och Ryssland
Så kunde även andra världskriget också ha förhindrats om jag förstår dig rätt. Hade alla bara låtit Hitler ta över hela Europa och bygga 3e riket hade ingen skadats alls, Nåväl några miljoner Judar hade väl kanske gått åt men på det stora hela hade vl övriga sluppit krig om man låtit bli att försvara sig mot Hitler
Har jag uppfattat dig rätt här? Att man får aldrig stödja ett krig oavsett vad resultatet blir
EPSON skrev: ↑fre 09 sep 2022, 11:14Vad är det du vill säga? Du tycker alltså att alla omedelbart bör sluta att hjälpa Ukraina att försvara sig mot Putin och Ryssland och och låta honom ta över landet för att undvika krig.VolvoB20 skrev:Håller helt med dig i ett avseende- "Krig är hemskt, fruktansvört och vidrigt" Om det nu är så hemskt, vidrigt och fruktansvärt varför då bidra med ytterligare 500 miljoner i vapen och 500 miljoner till den Ukrainska korrupta regeringen?Volvoold skrev: ↑tor 08 sep 2022, 09:11 Helt rätt. Jag tror de flesta svenskar vill att sin mamma/mormor ska ha råd med elräkning, bensin och matkostnader först, innan staten leker god och ger bort mängder med skattekronor för att hålla igång kriget med ökat lidande och död.Så vad är ditt råd i detta... Offra Ukraina och låt Putin göra en diktatur av landet styrd av en kommunistisk envåldshärskare och multimiljardär. Öppna upp för att fler länder snart kan gå samma öde till möte, Esland, Lettland, Litauen, Moldavien mfl. Och kanske även Finland och Sverige i förlängningen.
Problemet med Fattigspensionärer kan också lösas först, annars är det stötande i min värld at man slösar pengar på krig. (Skulle någon ge bort massa pengar till nån annan när ens egna familj inte har mat på bordet eller kläder, så hade folk reagerar och tyckt att det var en konstig människa som prioriterar annat, men i samhället så verkar det vara okej när politikerna gör det)
Sedan att många andra tycker på ett visst sätt, det behöver inte vara rätt för det. Det är bara att titta i trafiken, många kör vanemässigt för fort, men det är fel ändå.
Allt för vi ska få köpa billig ojla och gas igen och slippa hjälpa Ukraina.
Det finns ju de som hävdar att vi kunde sluppit andra världskriget också om vi låtit Hitler få som han ville och låtit honom omvandla europa till ett judefritt 3e rike utan att någon kämpat imot.
Krig är hemskt, fruktansvört och vidrigt. Men att bara ge upp har ju också konsekvenser. Inget lätt val.
Då kan vi lika gärna ge Somalia, Jemen, Syrien, Etiopien mfl, 500 miljoner i vapen och 500 miljoner vardera i bidrag för att motverka krig- Låter logiskt?
Med den logiken bör det ju gälla alla länder han pekar på. Bättre att kapitulera och överlämna sig till Putin och Ryssland
Så kunde även andra världskriget också ha förhindrats om jag förstår dig rätt. Hade alla bara låtit Hitler ta över hela Europa och bygga 3e riket hade ingen skadats alls, Nåväl några miljoner Judar hade väl kanske gått åt men på det stora hela hade vl övriga sluppit krig om man låtit bli att försvara sig mot Hitler
Har jag uppfattat dig rätt här? Att man får aldrig stödja ett krig oavsett vad resultatet blir
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.