Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
EPSON skrev:
Cotag skrev:Det verkar finnas en rejäl majoritet i landet för att stötta Ukraina mot Ryssland. Så det är väl dina åsikter som får anses underliga.
Precis där kom det !!
Rätta in dig i ledet. Svensken i ett nötskal. :oops:

Om jag INTE vill stötta Ukrainas korrupta regering med våra skattepengar- Är det underligt.. ??
Är det då lika underligt att inte vilja stötta Kongo- Kinshasa eller Somalia med våra skattepengar?
Är väl så att du får finna dig i att antingen stötta ukraina eller lära ungarna ryska.

Du måste DESSVÄRRE välja 1 av alternativen.
Användarvisningsbild
av Funk
TommyP86 skrev:
EPSON skrev:
Cotag skrev:Det verkar finnas en rejäl majoritet i landet för att stötta Ukraina mot Ryssland. Så det är väl dina åsikter som får anses underliga.
Precis där kom det !!

Om jag INTE vill stötta Ukrainas korrupta regering med våra skattepengar- Är det underligt.. ??
Är det då lika underligt att inte vilja stötta Kongo- Kinshasa eller Somalia med våra skattepengar?
Är väl så att du får finna dig i att antingen stötta ukraina eller lära ungarna ryska.

Demokratins kärna. Man kan då inte både ha kvar kakan och äta den..
Och bara så det inte misstolkas, eftersom det är en demokrati så kan förutsättningar ändras om folket inte vill ha status quo. Så när (om) rysskramarna blir i majoritet så får vi andra anpassa oss...

/Thomas
av Bannad
Volvoold skrev:Helt rätt. Jag tror de flesta svenskar vill att sin mamma/mormor ska ha råd med elräkning, bensin och matkostnader först, innan staten leker god och ger bort mängder med skattekronor för att hålla igång kriget med ökat lidande och död.

Problemet med Fattigspensionärer kan också lösas först, annars är det stötande i min värld at man slösar pengar på krig. (Skulle någon ge bort massa pengar till nån annan när ens egna familj inte har mat på bordet eller kläder, så hade folk reagerar och tyckt att det var en konstig människa som prioriterar annat, men i samhället så verkar det vara okej när politikerna gör det)

Sedan att många andra tycker på ett visst sätt, det behöver inte vara rätt för det. Det är bara att titta i trafiken, många kör vanemässigt för fort, men det är fel ändå.
Att sopa framför egen dörr har alltid varit det bästa- Så jag håller med dig till fullo- Fattigpensionärer vänder på varje krona för att få ekonomin att gå ihop med den extrema inflation som nu härjar.
Vi kan göra listan väldigt lång!
Vad som är det "sura" i detta är att vi med våra skattepengar lägger ofattbara 1 miljard som en korrupt regering i Ukraina kan bolla med hur dom vill- Det är helt enkelt inte acceptabelt.
av Bannad
TommyP86 skrev:
EPSON skrev:
Precis där kom det !!

Att bemöta vaneföreställningar hamnar mer i sandlådan. ;-)
av Bannad
vjohnj skrev:Ja jo. Men låter vi Putin "få" Ukraina, så kommer det knappast stanna där. För lovar att det finns massor av "Naziländer" som Putin gärna "befriar"
Vilka "Naziländer" tänker du på?
av Bannad
VolvoB20 skrev:
Volvoold skrev: tor 08 sep 2022, 09:11 Helt rätt. Jag tror de flesta svenskar vill att sin mamma/mormor ska ha råd med elräkning, bensin och matkostnader först, innan staten leker god och ger bort mängder med skattekronor för att hålla igång kriget med ökat lidande och död.

Problemet med Fattigspensionärer kan också lösas först, annars är det stötande i min värld at man slösar pengar på krig. (Skulle någon ge bort massa pengar till nån annan när ens egna familj inte har mat på bordet eller kläder, så hade folk reagerar och tyckt att det var en konstig människa som prioriterar annat, men i samhället så verkar det vara okej när politikerna gör det)

Sedan att många andra tycker på ett visst sätt, det behöver inte vara rätt för det. Det är bara att titta i trafiken, många kör vanemässigt för fort, men det är fel ändå.
Så vad är ditt råd i detta... Offra Ukraina och låt Putin göra en diktatur av landet styrd av en kommunistisk envåldshärskare och multimiljardär. Öppna upp för att fler länder snart kan gå samma öde till möte, Esland, Lettland, Litauen, Moldavien mfl. Och kanske även Finland och Sverige i förlängningen.

Allt för vi ska få köpa billig ojla och gas igen och slippa hjälpa Ukraina.

Det finns ju de som hävdar att vi kunde sluppit andra världskriget också om vi låtit Hitler få som han ville och låtit honom omvandla europa till ett judefritt 3e rike utan att någon kämpat imot.

Krig är hemskt, fruktansvört och vidrigt. Men att bara ge upp har ju också konsekvenser. Inget lätt val.
Håller helt med dig i ett avseende- "Krig är hemskt, fruktansvört och vidrigt" Om det nu är så hemskt, vidrigt och fruktansvärt varför då bidra med ytterligare 500 miljoner i vapen och 500 miljoner till den Ukrainska korrupta regeringen?
Då kan vi lika gärna ge Somalia, Jemen, Syrien, Etiopien mfl, 500 miljoner i vapen och 500 miljoner vardera i bidrag för att motverka krig- Låter logiskt?
av Bannad
vjohnj skrev:
EPSON skrev:
vjohnj skrev:Ja jo. Men låter vi Putin "få" Ukraina, så kommer det knappast stanna där. För lovar att det finns massor av "Naziländer" som Putin gärna "befriar"
Vilka "Naziländer" tänker du på?
Får väl du kolla med Putin. Vilka han anser vara det, så han kan komma och frälsa och befria dessa.
Jag kollar med dig (det är ju din skrivelse)- Jag förutsätter därför naturligtvis att du har koll på vilka "massor" av "Naziländer" du syftar på?
av Bannad
vjohnj skrev:
EPSON skrev:
vjohnj skrev: Får väl du kolla med Putin. Vilka han anser vara det, så han kan komma och frälsa och befria dessa.
Jag kollar med dig (det är ju din skrivelse)- Jag förutsätter därför naturligtvis att du har koll på vilka "massor" av "Naziländer" du syftar på?
Nä, men Putin sa att han var tvungen att gå in i Ukraina för att avnazifera landet.
Så uppenbarligen är den judiskättlingen Zelensky Nazist coh resten av Ukraina. Så kanske hela Europa är av samma sort enligt Putin den store..
Så då finns det föga "massor med Naziländer" som du tidigare "lovar" finns?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 147
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E