Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Bannad
vjohnj skrev:
EPSON skrev: tor 11 aug 2022, 19:09
vjohnj skrev:Fråga?
Så enligt din logik har inte Putin & Co ens gått in i Ukraina? Bara fantasier, visst eller?
Har inget med logik att göra.Om du läser vad jag skrivit i mina tidigare inlägg. Jag tror föga någon tror att det inte försigår ett imbecillkrig i Ukraina. Det är bara det när FD amatörskådespelare skall agera på ett ämbete som representerar demokrati och folket blir styrt av andra makter. Det är därför vi måste backa ett par steg och se helheten. Svårare än så är det inte.
Japp jag vet att konflikten går antal år bakåt. Men ärligt? Ukraina har bara massor av nazister som Ryssland måste befria alla ifrån... ja han är en skådespelare. Men likt så har Putin bara massor av hittepå skäl för sitt "special uppdrag"
.
Det är ditt val att sätta tilltro på men jag väljer ett annat alternativ... Skall vi förstå konflikten måste persepektivet förestås i centrum vilket inte görs av ledare eller media i världen idag.
av Bannad
Erik Å skrev:Eskalering på gång? Det verkar som Ukraina (eller kanske lokala antiryska grupperingar) bombar den ryska flygbasen i Novofedorivka på Krim..

https://edition.cnn.com/2022/08/09/euro ... index.html

Och så är det uppenbarligen fler krig på gång
Kinas "uppvisning" utanför Taiwan visar som jag ser det att det bara är en tidsfråga innan Kina försöker sig på att "befria" Taiwan..
Undrar om Volvo kommer att överleva om detta händer, med tre fabriker i Kina och dessutom kinesiska ägare lär de hamna i en rätt knepig sits..
Vad är innebörden av begreppet "Kanske antiryska grupperingar" ?
Är det så att det "kanske" är antiryska grupper. Antingen så är det antiryska eller inte- det finns inget mittemellan....eller??

Jag börjar fundera på vem det är som sprider fakenews och är konspirationsteoretiker? MAO om du lämnar uppgifter från ETT av sju transmultinationella nyhetsföretag skall källan vara av godo och närd- likt den femte paragrafen.
av Bannad
Och jag har förstått att NI läsare förstår mina tidigare inlägg då tysnaden sveper in som dimman en fin Sverigekväll. Och det är bara av godo. :-) Ni har tagit ett par steg utanför det mediala lämmeltåget.
Användarvisningsbild
av Cotag
Kan inte en mod göra processen kort med rysstrollen i tråden? :-D
av Bannad
Cotag skrev:Kan inte en mod göra processen kort med rysstrollen i tråden? :-D
Så kom det hahaha.. drick mer men skriv mindre---Vad gör ADM åt conspiricyrats? Vet inte vilken ikon som du förtjänar- :sick: ellr :-)
av Malmstroem
EPSON skrev:Och jag har förstått att NI läsare förstår mina tidigare inlägg då tysnaden sveper in som dimman en fin Sverigekväll. Och det är bara av godo. :-) Ni har tagit ett par steg utanför det mediala lämmeltåget.
Troll är troll.

Jag måste erkänna att jag känner ett visst nöje med att läsa inläggen i den här tråden. T.ex. har "Epson" en världsbild som är väldigt olikt min.

För mig får han gärna hållas. Jag inser att det inte är någon ide att debattera här -- men det är lite intressant vilka idéer man kan få...
av Bannad
Malmstroem skrev:
EPSON skrev:Och jag har förstått att NI läsare förstår mina tidigare inlägg då tysnaden sveper in som dimman en fin Sverigekväll. Och det är bara av godo. :-) Ni har tagit ett par steg utanför det mediala lämmeltåget.
Troll är troll.

Jag måste erkänna att jag känner ett visst nöje med att läsa inläggen i den här tråden. T.ex. har "Epson" en världsbild som är väldigt olikt min.

Bra där Malmstroem- du har lyssnat..:-) och förstått Cheers to U :-) :-)
För mig får han gärna hållas. Jag inser att det inte är någon ide att debattera här -- men det är lite intressant vilka idéer man kan få...
av Bannad
Malmstroem skrev:
Troll är troll.

1: Vem sa att han är en "HAN"..
2: Varför lägger du dig i debatten om citat" det inte är någon ide att debattera här """ slut citat- - Det känns lite som ett bekräftelsebehov från din sida att visa att du finns...vi kan ju ha fel naturligtvis- och tro att du sprider falska intentioner om att du mot förmodan skall vara ett rysstroll.?

är du ett RYSSTROLL???
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 147
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]