Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anp
Som Hilmer säger, så har heller aldrig jag märkt någon positiv skillnad förbrukningsmässigt då jag kört på 96/98 oktan, jämfört med körning på BF95
Mina 240 har legat ganska stabilt på 1 liter per mil blandad körning, och gör så även nu fast jag kör på E85
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag rapporterar efter att ja testat om de blev någon skillnad.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har nu testat köra på 95 okt ett tag och inte märkt någon skillnad, så det blir nog till och fortsätta.
Användarvisningsbild
av Caffis
Sen beror det på föraren ; hmm det mesta tror jag Körde kompisens 245a " Knirrrka" sa det när man trampa ner kopplingen som tog ca 1,5cm som så smånigom slira iväg som den värsta automaten för att sedan känna hur bil f...n drog åt höger så man fick kramp. Nästa överasknig fick man när det skulle bromsas "srrraaaapppaaa" o bilen drar i väg åt vänster Jo då där vinglade jag fram som det värsta ratt fyllot . Men höörruuu hur sjuttton kan du köra den där ,sa jag. -: Va då ??? Nja det börjar ju komma lite rost så ja får väll slipa lite!!!! ......Alla har inte samma känsla... :shock: :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Caffis skrev:Sen beror det på föraren ; hmm det mesta tror jag Körde kompisens 245a " Knirrrka" sa det när man trampa ner kopplingen som tog ca 1,5cm som så smånigom slira iväg som den värsta automaten för att sedan känna hur bil f...n drog åt höger så man fick kramp. Nästa överasknig fick man när det skulle bromsas "srrraaaapppaaa" o bilen drar i väg åt vänster Jo då där vinglade jag fram som det värsta ratt fyllot . Men höörruuu hur sjuttton kan du köra den där ,sa jag. -: Va då ??? Nja det börjar ju komma lite rost så ja får väll slipa lite!!!! ......Alla har inte samma känsla... :shock: :wink:
Nu fattar jag inte riktigt. :?:
Användarvisningsbild
av Caffis
JO det jag menar är att några känner skillnad direkt på soppa 95 vs 98 och andra känner knappt att hjulen sitter kvar på bilen. Hajar du.???
Användarvisningsbild
av Caffis
Typ Goda Yxskaft.......
av dawoo
Hej. Jag har nyligen köpt en Volvo 244 GLT, årsmodell 1984 från ett dödsbo i min släkt. Bilen är i perfekt skick och jag har tänkt att bevara den. Om jag inte har läst fel här på forumet så är det en B23E motor i den, stämmer va ?.
Min fråga var ifall jag ska köra blyersättning eller inte ?.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Hilmer
Du behöver inte tillsätta blyersättning. Men gärna lite 2-taktsolja i tanken, 2dl till full tank nån gång då och då smörjer pumpar och insprutning.
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]