Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hade en V70 årsmodell 2001, bensinare, 170 hk, manuell växellåda, sen den var ny och körde med den i 40000 mil till 2013 och fick då 25000 för den. Sålde den privat på Blocket. Servad på Volvoverkstad hela tiden.
De är rätt sega om de skötts om och servats enl boken samt man underhållit och lagar det som oundvikligen blir under så många mils körning.
Villägavolvo skrev:Hej!
Vill köpa min första Volvo med dragkrok. Bensin, ac,
krockkuddar och dragkrok är det viktigaste. Gärna bensinsnål fast förstår att det beror på körsätt.

Kan tänka mig Max 20000 SEK. Vad ska jag välja?

Mvh Stinta i Linköping
Var i vårt avlånga land bor du och hur långt kan du tänka dig åka för en bra volvo?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Inte ännu från mig. Om det ska bli likt dom två jag tipsade om senast. Man får va på och inte tänka för mycket innan man slår till på begagnat. Det finns oftast bara en att tillgå.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Villägavolvo skrev:Bor i Linköping men kan tänka mig att hämta den varsom bara den är BRA! Blivit lurad tidigare på kända fel och vill hitta nån pålitlig säljare via Jag Rullar.
Jag har en v70 140hk -03 22.000 mil utan fel med fungerande ac osv som kommer bli till salu snart. Skicka PM om du tycker det är intressant.
Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]