- mån 14 mar 2022, 10:37
Har nu kört en vinter med vår nya Subaru XV och tvättat den hemma på infarten några gånger, även någon gång i biltvätt. Funderar nu på något lackskydd av enklare typ, kanske på spray? Det har ju hänt massor sedan jag vaxade Passaten för typ 15 år sedan. Då använde jag Sonax flytande vax och det håller än??? I alla fall blev det inte gjort fler gånger
. Lacken på den bilen höll sig otroligt bra under alla år trots inget vidare underhåll, stod dock alltid i carporten.
Kollar lite idag på nätet och sprayvax verkar vara ett smidigt sätt, i alla fall på en ny bil. Detta har jag aldrig provat, hur funkar det på plastdetaljer? Finns ju en del sådana numera, förr fick man ju maskera sådant annars blev det missfärgat.
Några bra idéer?
Ni sköter säkert era bilar bättre än jag gjort dom senaste 20 åren. Axlar och knä krånglar så allt tar ju längre tid numera.

Kollar lite idag på nätet och sprayvax verkar vara ett smidigt sätt, i alla fall på en ny bil. Detta har jag aldrig provat, hur funkar det på plastdetaljer? Finns ju en del sådana numera, förr fick man ju maskera sådant annars blev det missfärgat.
Några bra idéer?
Ni sköter säkert era bilar bättre än jag gjort dom senaste 20 åren. Axlar och knä krånglar så allt tar ju längre tid numera.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V