VolvoB20 skrev:Lockis skrev: ↑ons 09 mar 2022, 10:54
VolvoB20 skrev:
Sossar och MP skrattar hela vägen till statens kassakista.
Jag tror högern är lite trångsynt. Tror inte någon är glad över nuvarande bränslepriser. Åtminstone inte bland vanligt folk... Men Högern är emot priserna pga skatter. Medans Sossarna är emot höjningarna då det faktiskt tar ifrån deras kapital som man lever på.
Fast det är inget du bryr dig om, eller förstår. Ditt mål i livet är att vara arg oavsett vem som sitter i regeringen
jag bryr mig, kanske alldeles för mycket. Klart jag är förbannad, jag tycker man är oansvarig och gör sjukt dåliga beslut oavsett höger eller vänster hela tiden och avsett vem som styrt,
-idiotisk att stänga av kärnkraft, det gör man när man fått igång stabil förnyelsebar produktion i Sverige så vi får stabila priser.
-idiotisk att inte förstå vad som händer när man kopplar ihop oss med Tyskland utan att planera för det när Tyskland låser upp sig till Putin.
-idiotisk att säja ut elnätet eftersom konkurrens saknas och det är monopol och man inet kan byta
.Idiotiskt att inte bygga ut elöverföring norr-söder trots man vetat om problemet i 15 år.
-idiotiskt att avveckla alla beredskapslager av bränsle, mat och sjukvårdsartiklar.
-idiotiskt att avveckla försvaret
-idiotsikt att avveckla värnplikten
-idiotiskt att bygga radhus på den ena flygbasen som skall förvara huvudstadsregionen och ett shoppingcenter på det andra,
-idiotiskt att inte driva på mer produktion av biobränslen inom landet sedan årtionden tillbaka, .
-idiotiskt att inte se vart Ryssland och Putin varit på väg i 15 år nu.
-idiotiskt att bygga bostäder, vägar, industrier och affärscenter på vår bästa jordbruksmark så vi inte lägre är självförsörjande på mat. det finns ju massor med annan mark man kan använda
Nej jag är inte imponerad av hur man styr landet långsiktigt. Istället för att fixa det riktiga problemen så använder man bidrag till att panikfixa.
Så det du säger är att du är sosse? Eller borde vara?
- Värnplikten avskaffades 2009 under Regering Reinfeldt.
- Kärnkraften var det folkomröstning på. Visst, alla alternativ innebar avskaffning. Men man röstade ändå för det som gör att det avskaffas nu. Lite så det funkar. Man tror något ska vara löst på 30-40 år men icke.
- Ihopakopplade med tyskland? Antar att du pratar elnät. Ja det påverkar elpriserna i SE3 och SE4 framförallt.
-Elöverföring Norr-Söder är utbyggd. Men kapaciteten behöver utökas då behovet är större.
-Avveckling försvaret. Besluten togs under 1992, 1996 och 2000. 1992 var det en M ledd regering. 1996 och 2000 var det S. Men här kan man hävda att M satte målet och S bara fullföljde.
Finner det väldigt intressant att du är så negativt inställd till sossarna, när det helt klart är höger politik du har mest avsky mot... Fundera på det ett tag.
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription,
V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer