- tis 15 feb 2022, 02:31
#1488643
Hej,
Har en 2010 Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel.
Det började med att bilen började gå dåligt och blev mer och mer svårstartad. Tills den inte ville starta alls. Läste av med felkodsläsare som indikerade på Kamaxelgivare.
Lämnade in bilen och man upptäckte att kedjan kuggat av. Resultatet blev efter undersökning att de fick byta kamkedjesats, vattenpump, packbox och olja+filter.
Nu efter att allt detta blivit bytt startar bilen lätt och går att köra. Men är otroligt trött och seg. Tar lång tid att få upp hastighet. (Detta felet fanns inte innan jag lämnade in den).
Testade att byta kamaxelgivare själv, men ingen skillnad.
Kan verkstan ha satt dit nya kedjan fel?
Mvh
Bekymrad småbarnsförälder.
Har en 2010 Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel.
Det började med att bilen började gå dåligt och blev mer och mer svårstartad. Tills den inte ville starta alls. Läste av med felkodsläsare som indikerade på Kamaxelgivare.
Lämnade in bilen och man upptäckte att kedjan kuggat av. Resultatet blev efter undersökning att de fick byta kamkedjesats, vattenpump, packbox och olja+filter.
Nu efter att allt detta blivit bytt startar bilen lätt och går att köra. Men är otroligt trött och seg. Tar lång tid att få upp hastighet. (Detta felet fanns inte innan jag lämnade in den).
Testade att byta kamaxelgivare själv, men ingen skillnad.
Kan verkstan ha satt dit nya kedjan fel?
Mvh
Bekymrad småbarnsförälder.