Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av GrandDanoise
Irrblosset skrev:Vad ska man ha i stället då? Jävla Mohammed-Ali BMW som kostar skjortan och är trist?
Rutten gubb-saab med tändningen på fel ställe?
Skit-japsare som bara rostar?
Klart andra ska få ha sina fördomar om Volvo och Volvoägare får ha sina fördomar om andra bilmärken! :lol:
Det enda negativa jag fått höra är verkstadskillarna på Volvo som ogillar det mesta som rör S40/V50... Speciellt delarna som det står FORD på! :???:

PS! Mohammed Ali är den största boxaren genom tiderna, lidit av Parkinsons de senaste 25 åren och nog aldrig ägt en BMW! DS! :wink:

/D
Användarvisningsbild
av Irrblosset
GrandDanoise skrev:
Irrblosset skrev:Vad ska man ha i stället då? Jävla Mohammed-Ali BMW som kostar skjortan och är trist?
Rutten gubb-saab med tändningen på fel ställe?
Skit-japsare som bara rostar?
Klart andra ska få ha sina fördomar om Volvo och Volvoägare får ha sina fördomar om andra bilmärken! :lol:
Det enda negativa jag fått höra är verkstadskillarna på Volvo som ogillar det mesta som rör S40/V50... Speciellt delarna som det står FORD på! :???:

PS! Mohammed Ali är den största boxaren genom tiderna, lidit av Parkinsons de senaste 25 åren och nog aldrig ägt en BMW! DS! :wink:

/D

Måste ju få trakassera tillbaka, även om dom som trackar inte hör... här får jag iallafall liiiiite medhåll... eller? ;-)
Mohammed Ali var bara ett "samlingsnamn" och taget ur luften eftersom många av en viss typ av utländska män bär något av namnen.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Traktor är det absolut vanligaste klagomålet. Men sedan har jag också fått många positiva reaktioner på att en så gammal bil kunde vara så fin.
Användarvisningsbild
av fribbe_740
har inte så mkt klagomål. polarna är av samma åsikt som mej :P och klassen har jag präntat in att volvo skareva! (även om jag har lite problem att övertala en satans snygg tjej som gillar sportbilar mer :( ) :D
Användarvisningsbild
av Nexus
även om jag har lite problem att övertala en satans snygg tjej som gillar sportbilar mer

Har det något samband att 740:in heter" trallan" kanske :wink:
(Hoppas du ej tar illa vid dig nu :D )
av matzen10
Jo en del har man ju hört från en och annan...För att i nästa sekund oja sig över dennes egen bils otillräcklighet med rost, elfel, verkstadskostnader och brist på komfort på det ena eller andra sättet ;-)

Själv brukar jag dräpa de flesta med bränsleförbrukning (0,82), hästkrafter (250 + 400Nm), verkstadskostnaderna (förhållandevis låga och inte frekventa), 4-hjulskraffset, bensinvärmaren (den e oslagbar!)försäkringskostnaden (ca: 5000:- inkl. allt) och det utmärkta xenonljuset! Det här brukar räcka för de flesta.. Men...
..för de som anser att ekonomi står i högsätet kan man ju känna sig lite off i argumentationen.. Hur ska man försvara en bil för 240.000:- mot en som kostar 20.000:-? Jo..jag kör varianten att jag inte prutar på säkerheten (till rimlig kostnad) och vill vara säker på att bilen går problemfritt utan skumma avbrott. OCH att totalekonomin är till den nyare (och därmed dyrare i inköp) bilens fördel om man har jämförbart försäkringsskydd. Dessutom vill ju varje människa (?) åka så ny bil som möjligt d.v.s. inte sitta i en sunkig sits o skava eller ha en vindruta som e knottrig av alla stenskott som blir med åren!
Voilá så har man vänt på piken och levererat nådastötar som t.o.m. en blind kunde gjort! :lol:

Fast sen finns det de som inte ger sig och levererar dräparkommentarer just den dagen man e sur och butter..Då e de bara o köra huvet i sanden och låtsas att det regnar ;-) Det ger ju en viss effekt det med, haha...
Fast i ärlighetens namn så har jag oftast fått positiva kommenterer för välskött bil, så lite ambassadör har jag blivit tack vare det idoga tvättandet och Ditec-märket. (jag brukar inte heller tala om att jag har klippkort på biltvätt på Diteccenter, fniss..)

MVH

--> Matz
av Addekarlsson
Jag får höra diverse olika kommentarer om att jag kör volvo. Trist för folk bara att det inte biter på mig. Jag försöker inte försvara volvo på nått sätt, jag bara håller med istället.
Det brukar visa sig till slut vem som kör den bästa bilen, eftersom min volvo inte är på verkstad så ofta. :lol:
Så när dom som försökt "reta" mig står på verkstad, då bara flinar jag. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Phantom
Jag har också mest fått positiva reaktioner på att mina Volvosar har varit så fina och funkat så bra. Den senaste mycket utrustad och med fin skinnklädsel :D
Jag umgås mycket med andra hundmänniskor när vi är ute och tränar och där får jag reaktioner att Volvo har så bra tillbehör som t.ex hundgrindar m.m. Även om jag helst vill ha en bur så håller jag såklart med :D och de ångrar att de inte köpt sig en Volvo när de bytte bil...

Med första Volvon fick man ju höra familjecontainer och liknande...men de kommentarerna var från andra volvoägare :???: så jag tog inte åt mig så mycket...och familj blev det med :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
Bor man och jobbar i Volvoland så får man fler kommentarer om man inte kör Volvo...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Henke850
Granngubben som kör S70 sa att jag varit förståndig och köpt en Volvo :) Jag trodde inte jag skulle hamna i en Volvo. Har bara kört mercor innan men jag tycker om min 850, speciellt komforten och köregenskaperna. Nu har jag börjat spana in turbomodellerna, de är ju grymma. :)
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]