Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Köpt en pausbil. Peugeot 307 / 01 där ljuddämparen begövde svetsas och tempmätaren lever sitt egna liv. Byte av tempsensor i morgon. Finns termokontakt för kylarfläkten också. Hittar inte den om det äns finns på denna. Vet någon var den sitter på denna bil om den finns?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Senast redigerad av 2 GLIZ, redigerad totalt 0 gång.
Pausbil.. hehe, det var ett nytt begrepp :-D
Hoppas det löser sig!
Jag hade en 205 för många år sedan, har för mig att termokontakten för fläkten satt direkt på kylaren. Den borde rimligen sitta i underkanten av kylaren (i endera hörnet) eftersom överkanten alltid är het oavsett hur mycket luftflöde man har. Underkanten däremot blir bara varm då termostaten är öppen och det finns faktiskt behov av fläktkylning. Alltså en bättre plats för en termokontakt! :P
Användarvisningsbild
av GLIZ
sicnarf skrev:GLIZ du får gå med i Peugeot forumet! Lycka till! :-)
Det är bara en pausbil. VOLVON är prio ett när peugeoten funkar felfritt. Fortsätter svetsa på ljuddämparen i morgon.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Erik Å skrev:Pausbil.. hehe, det var ett nytt begrepp :-D
Hoppas det löser sig!
Jag hade en 205 för många år sedan, har för mig att termokontakten för fläkten satt direkt på kylaren. Den borde rimligen sitta i underkanten av kylaren (i endera hörnet) eftersom överkanten alltid är het oavsett hur mycket luftflöde man har. Underkanten däremot blir bara varm då termostaten är öppen och det finns faktiskt behov av fläktkylning. Alltså en bättre plats för en termokontakt! :P
Det finns inte en termokontakt på denna enligt lahall. Får ringa dom i morgon och fråga. Va delprånglaren på meca i svenljunga som varit i kontakt med dom. Hon är inte så erfaren ännu. Börjar ta sig. Del-masa har covid.

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
Det är bara en pausbil. VOLVON är prio ett när peugeoten funkar felfritt. Fortsätter svetsa på ljuddämparen i morgon.

Nu är det klart med det mesta. Bara kylfläkten som ska fås igång. Nått relä som jag inte hittar var det sitter.

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
GLIZ skrev:

Nu är det klart med det mesta. Bara kylfläkten som ska fås igång. Nått relä som jag inte hittar var det sitter.

Finns en säkring till. Inte undra på att jag inte hittade den/dom.

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]