- tor 16 dec 2021, 09:29
Så det kanske är ett medvetet steg för att få upp volymerna på elbilarna?
wrazxc skrev:Man verkar dock ha sänkt priset på t.ex XC40 elbil. En Ultimate idag med extra allt kostar för mig ~667k en XC40 P8 Pro med extra allt ~700k.bem skrev: ↑tor 16 dec 2021, 00:29 Volvo kanske plussat på med lite mer utrustning som t.ex. 360-graderskamera, panoramatak och kanske HUD (Head Up Display)? Hyra bil av Volvo är nog deras våta dröm, då kan de smaska på med mycket utrustning och ta betalt därefter. Men det bygger förstås på att kunderna är med på den resan.Om man trycker på visa funktioner så ser man ju hela utrustningslistan och jag kan inte se något som skiljer sen innan.
Jösses vilken prishöjning.
Skojar lite men vad tror ni V60 Care By Volvo kostar som MY24? Billigare lär den inte bli, det är nog rätt säkert, tror jag.
/Bo
Jävligt surt med en så saftig prishöjning från ingenstanns bara när det började närma sig beställning.
Och andra sidan var kansle det tidigare priset var lite för bra för att vara hållbart också. Volvoåterförsäljarna man pratat med var ju inte vart nöjda då CBV konkurerar ut dom. Kanske är regleringarfrån CBV att vänta?
Så det kanske är ett medvetet steg för att få upp volymerna på elbilarna?
Kör: Hyrbil
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer
Körde: V60 T6 Recharge Dark Ultimate -23, V90 T6 Recharge Inscription, V60 D4 AWD R-Design -20 V60 D4 Momentum Pro -19, XC70 Classic Summum D4 AWD, V60 D3 Summum -17, Opel Astra Sports Tourer