Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
irrboss,
Ja funkar att kyla bilen likaväl som värma den via appen. Med appen direktstart, eller via timers du lägger till hur många du vill.
/Bo
av wrazxc
Hej,

Har kikat på att beställa en V60 Recharge på Care by volvo ett tag där den legat på 5990/mån.

Jag gick in och kollade att dom höjt nu till 6990/mån.

Vad kommer sig denna höjning ifrån? Har det blivit några uppgraderingar på själva bilen för dom pengarna?
av aCarDriver
Sjukt trist att vi som nyligen lagt beställningar och väntar på våra V60 my22 inte får android automotive. V60 my23 släpps nu och får det nya systemet. :crying:
Användarvisningsbild
av bem
Volvo kanske plussat på med lite mer utrustning som t.ex. 360-graderskamera, panoramatak och kanske HUD (Head Up Display)? Hyra bil av Volvo är nog deras våta dröm, då kan de smaska på med mycket utrustning och ta betalt därefter. Men det bygger förstås på att kunderna är med på den resan.
Jösses vilken prishöjning.
Skojar lite men vad tror ni V60 Care By Volvo kostar som MY24? Billigare lär den inte bli, det är nog rätt säkert, tror jag.
/Bo
av Lockis
aCarDriver skrev: tor 16 dec 2021, 00:13 Sjukt trist att vi som nyligen lagt beställningar och väntar på våra V60 my22 inte får android automotive. V60 my23 släpps nu och får det nya systemet. :crying:
Det är väl inget märkligt?

Så kommer det alltid vara med alla bilar. Nya årsmodeller släpps varje år 😁
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det är väl bättre med gamla Sensus, nya Google verkar inte ens kunna starta värmaren i bilen enligt användares upplevelser i andra trådar...
Sen höjs ju priser på CBV, känns inte motiverat bara för att få Google.
Bättre att få ett beprövat system, lite som en gammal 740 :-)
av wrazxc
bem skrev: tor 16 dec 2021, 00:29 Volvo kanske plussat på med lite mer utrustning som t.ex. 360-graderskamera, panoramatak och kanske HUD (Head Up Display)? Hyra bil av Volvo är nog deras våta dröm, då kan de smaska på med mycket utrustning och ta betalt därefter. Men det bygger förstås på att kunderna är med på den resan.
Jösses vilken prishöjning.
Skojar lite men vad tror ni V60 Care By Volvo kostar som MY24? Billigare lär den inte bli, det är nog rätt säkert, tror jag.
/Bo
Om man trycker på visa funktioner så ser man ju hela utrustningslistan och jag kan inte se något som skiljer sen innan.

Jävligt surt med en så saftig prishöjning från ingenstanns bara när det började närma sig beställning.

Och andra sidan var kansle det tidigare priset var lite för bra för att vara hållbart också. Volvoåterförsäljarna man pratat med var ju inte vart nöjda då CBV konkurerar ut dom. Kanske är regleringarfrån CBV att vänta?
  • 1
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 315
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]