Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
wrazxc skrev:
bem skrev: tor 16 dec 2021, 00:29 Volvo kanske plussat på med lite mer utrustning som t.ex. 360-graderskamera, panoramatak och kanske HUD (Head Up Display)? Hyra bil av Volvo är nog deras våta dröm, då kan de smaska på med mycket utrustning och ta betalt därefter. Men det bygger förstås på att kunderna är med på den resan.
Jösses vilken prishöjning.
Skojar lite men vad tror ni V60 Care By Volvo kostar som MY24? Billigare lär den inte bli, det är nog rätt säkert, tror jag.
/Bo
Om man trycker på visa funktioner så ser man ju hela utrustningslistan och jag kan inte se något som skiljer sen innan.

Jävligt surt med en så saftig prishöjning från ingenstanns bara när det började närma sig beställning.

Och andra sidan var kansle det tidigare priset var lite för bra för att vara hållbart också. Volvoåterförsäljarna man pratat med var ju inte vart nöjda då CBV konkurerar ut dom. Kanske är regleringarfrån CBV att vänta?
Man verkar dock ha sänkt priset på t.ex XC40 elbil. En Ultimate idag med extra allt kostar för mig ~667k en XC40 P8 Pro med extra allt ~700k.

Så det kanske är ett medvetet steg för att få upp volymerna på elbilarna?
Användarvisningsbild
av BennyR
Man sänkte ju priset på V60 T8 hos CBV under hösten. I september kostade den ca 7500 kr/mån och det lägre priset som varade fram till nu gissar jag var en kampanj för att trycka ut så många högspecade T8 MY22 som möjligt innan man stänger orderböckerna inför MY23.

Jämför man med andra privatleasingpriser just nu så har ju en V60 T8 med större batteriet genom CBV varit en otroligt bra deal. Finns inga andra laddhybrider som varit i närheten om man jämför prestanda och utrustning mot pris.
av wrazxc
BennyR skrev: tor 16 dec 2021, 09:49 Man sänkte ju priset på V60 T8 hos CBV under hösten. I september kostade den ca 7500 kr/mån och det lägre priset som varade fram till nu gissar jag var en kampanj för att trycka ut så många högspecade T8 MY22 som möjligt innan man stänger orderböckerna inför MY23.

Jämför man med andra privatleasingpriser just nu så har ju en V60 T8 med större batteriet genom CBV varit en otroligt bra deal. Finns inga andra laddhybrider som varit i närheten om man jämför prestanda och utrustning mot pris.
Ok, men är det någon skillnad på V60 R-design T8 MY 23 mot MY22? Den som såldes i veckan var jumed nya batteriet med längre räckvidd också.

Precis som du säger så var ju 5990 väldigt billigt gent emot konkurenter osv men det känns ju surt ändå som sagt att lägga 1k mer i mån än vad man tänkte nu när man väl bestämt sig 😑. Framförallt om det inte är någon uppdatering på bilen alls...
Användarvisningsbild
av BennyR
Ja det är ju riktigt surt faktiskt 😩

MY23 lär ha google infotainment, ny design på plastdelarna fram och bak. Till exempel dolda avgasrör.

Säkert lite annat också.

Oklart om det är en MY23 man får om man beställer cbv idag dock.
av Steine11
Tröttnade fullständigt på min Lynk & co 01 som jag har leasat i 3 månader. Mjukvaran och appen har strulat från dag 1 och INGEN hjälp alls från supporten. Enormt irriterande att sätta sig i iskall bil varje morgon och kväll när det bara ska fungera med förvärme mm. Lyckades boka en leveransklar V60 T8 Recharge R -Design i måndags på Care by Volvo . Då kostade den 6290:- med dragkrok. Såg sedan att den på tisdagen gått upp men 1000kr. Vilken flax. Kan jag behöva efter alla dessa problem med Lynk. Prognosen är att jag ska få bilen före nyår. Och ja det är nya batteriet med längre räckvidd osv...
av Wsemme
Steine11 skrev: tor 16 dec 2021, 15:27 Tröttnade fullständigt på min Lynk & co 01 som jag har leasat i 3 månader. Mjukvaran och appen har strulat från dag 1 och INGEN hjälp alls från supporten. Enormt irriterande att sätta sig i iskall bil varje morgon och kväll när det bara ska fungera med förvärme mm. Lyckades boka en leveransklar V60 T8 Recharge R -Design i måndags på Care by Volvo . Då kostade den 6290:- med dragkrok. Såg sedan att den på tisdagen gått upp men 1000kr. Vilken flax. Kan jag behöva efter alla dessa problem med Lynk. Prognosen är att jag ska få bilen före nyår. Och ja det är nya batteriet med längre räckvidd osv...
Bara att gratulera det var på det berömda :-D
av irrbloss
Även kontantpriset på V60 Recharge verkar ha höjts. Jag var först inne på att köpa en direkt istället för att ta via CBV. Då hamnade den på ca 670 tusen, nu när jag konfigurerade samma hamnade den på strax under 700 tusen. Tror de haft kampanj på V60 Recharge både på Volvo och CBV.
Användarvisningsbild
av bem
Steine11 skrev: tor 16 dec 2021, 15:27 Tröttnade fullständigt på min Lynk & co 01 som jag har leasat i 3 månader. Mjukvaran och appen har strulat från dag 1 och INGEN hjälp alls från supporten. Enormt irriterande att sätta sig i iskall bil varje morgon och kväll när det bara ska fungera med förvärme mm. Lyckades boka en leveransklar V60 T8 Recharge R -Design i måndags på Care by Volvo . Då kostade den 6290:- med dragkrok. Såg sedan att den på tisdagen gått upp men 1000kr. Vilken flax. Kan jag behöva efter alla dessa problem med Lynk. Prognosen är att jag ska få bilen före nyår. Och ja det är nya batteriet med längre räckvidd osv...
Wow, V60 T8 Recharge R-Design. Det blir sprutt i maskineriet då. Jag provkörde en V60 T6 Recharge Inscription tidigt i våras (innan jag bestämde mig för V90 T6 Recharge Inscription, 2022), så härlig V60 T6 är, och förstås T8, att köra. Kändes som en sportbil, så rapp och låg så fint på vägen. Tyvärr behövde jag lite större utrymmen så det blev en V90 T6 Recharge.
Du hade en väldig tur med din beställning, 1000 kr mindre i månaden sådär bara från en dag till en annan.
Lycka till med nya V60:an sen när du får den!
/Bo
Användarvisningsbild
av BennyR
Skulle V60 my23 R-design/Dark kanske kunna se ut så här? Vad tror ni? Personligen tycker jag den fronten skulle vara ett riktigt lyft.
Front_23.jpg
Front_23.jpg (65.25 KiB) Visad 720 gånger
Rear_23.jpg
Rear_23.jpg (70.34 KiB) Visad 720 gånger
av irrbloss
Nu äntligen fått statusuppdatering om leverans i april. Hoppas på tidigare :).

Någon som vet om det finns någon inbyggd wifi-hotspot man kan använda i bilen, om inte - tips på bra mobila hotspots? Finns det någon möjlighet att driva något även när bilen är av. Jag tänker nu med hybrider och relativt kraftiga batterier vore det trevligt om man kunde ha en hotspot inkopplad konstant utan att behöva koppla in sig via säkringsboxen. Tanken är att ha mina dashcams i parkeringsläge så jag kan få notiser om något händer med bilen medan den är parkerad.
  • 1
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 315

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]