- fre 09 nov 2007, 23:42
Ska vi se här nu, okej volvo är det enda vinstdrivande företaget i ford koncernen? Okej? Nu i år presenterade volvo PV en förlust på 630 miljoner.
V70 speglar på aston martin? Isåfall får du nog ta och kolla på hur dom ser ut på t.ex. V8 Vantage, Vanquish och DB9 vilka är dom bilarna aston martin tillverkar nu och se om du ser nån likhet mellan speglarna på dom och en volvo V70, ja gör det då inte.
Jag vet inte hur mercorna är? Jag har aldrig kört dom finaste mercorna? Jag har jobbat på mercedes i 2 år innan jag började på volvo trucks.
Mercorna är inga dåliga bilar, dom är betydligt bättre byggda än volvobilar men volvo har en otrolig åkkomfort som jag inte sett i någon annan bil.
Jag är definivt inte fanatisk, volvo är bra bilar, hade gärna haft en merca av andra anledningar men de kostar dubbelt så mycket. Men de är inte dubbelt så bra bilar tyvärr.
Volvo är prisvärda bilar, sköna och komfortabla, kanske inte jätteroliga att köra jämfört med tyska bilar och även saab men det är väl vad man är ute efter.
Jim Profit skrev:Haha, nu kan jag inte låta bli att småle lite... :lol:Okej ska försöka att inte låta allt för arg i detta mailet även fast jag har haft en av mina annars livs jobbigaste dagar.
Du avrundar ditt inlägg med att man skall basera sina åsikter på fakta... Fakta är väl att Volvo är det enda vinstgivande bilmärke Ford har, att de skulle räddat Volvo var det roligaste jag hört på länge.. Tvärtom försöker de väl snarare mjölka ur sin enda kassako så mycket som möjligt, det är därför du t.ex. hittar v70 speglar (med volvo texter intakta) på Aston Martin V8 Vantage. :D
Komfort bättre än dyraste Mercedes...nu blir det ännu roligare, betvivlar starkt att du ens varit i närheten och än mindre kört S-klass, SL, CLS eller dylika Mercor av nyare snitt... Det är ok att tycka om sin bil men dina inlägg speglar snarare nån sorts fanatism... :lol:
Lilja skrev:
Snacka om skitsnack. Vet inte vad ni har för erfarenheter av nya volvobilar men ni har sannerligen inte en korrekt bild.
Skönare och tystare bil får man nog leta efter att åka. Inte ens de dyraste mercorna har den komforten.
ford har räddat många bilmärken, både volvo och jaguar samt aston martin. Utan ford hade samtliga gått i graven för länge sen.
Nog för att man kan ha en åsikt men man får ändå basera den lite på fakta.
Ska vi se här nu, okej volvo är det enda vinstdrivande företaget i ford koncernen? Okej? Nu i år presenterade volvo PV en förlust på 630 miljoner.
V70 speglar på aston martin? Isåfall får du nog ta och kolla på hur dom ser ut på t.ex. V8 Vantage, Vanquish och DB9 vilka är dom bilarna aston martin tillverkar nu och se om du ser nån likhet mellan speglarna på dom och en volvo V70, ja gör det då inte.
Jag vet inte hur mercorna är? Jag har aldrig kört dom finaste mercorna? Jag har jobbat på mercedes i 2 år innan jag började på volvo trucks.
Mercorna är inga dåliga bilar, dom är betydligt bättre byggda än volvobilar men volvo har en otrolig åkkomfort som jag inte sett i någon annan bil.
Jag är definivt inte fanatisk, volvo är bra bilar, hade gärna haft en merca av andra anledningar men de kostar dubbelt så mycket. Men de är inte dubbelt så bra bilar tyvärr.
Volvo är prisvärda bilar, sköna och komfortabla, kanske inte jätteroliga att köra jämfört med tyska bilar och även saab men det är väl vad man är ute efter.
Volvo 360 GLE -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85