Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
Jim Profit skrev:Haha, nu kan jag inte låta bli att småle lite... :lol:
Du avrundar ditt inlägg med att man skall basera sina åsikter på fakta... Fakta är väl att Volvo är det enda vinstgivande bilmärke Ford har, att de skulle räddat Volvo var det roligaste jag hört på länge.. Tvärtom försöker de väl snarare mjölka ur sin enda kassako så mycket som möjligt, det är därför du t.ex. hittar v70 speglar (med volvo texter intakta) på Aston Martin V8 Vantage. :D

Komfort bättre än dyraste Mercedes...nu blir det ännu roligare, betvivlar starkt att du ens varit i närheten och än mindre kört S-klass, SL, CLS eller dylika Mercor av nyare snitt... Det är ok att tycka om sin bil men dina inlägg speglar snarare nån sorts fanatism... :lol:
Lilja skrev:
Snacka om skitsnack. Vet inte vad ni har för erfarenheter av nya volvobilar men ni har sannerligen inte en korrekt bild.

Skönare och tystare bil får man nog leta efter att åka. Inte ens de dyraste mercorna har den komforten.

ford har räddat många bilmärken, både volvo och jaguar samt aston martin. Utan ford hade samtliga gått i graven för länge sen.

Nog för att man kan ha en åsikt men man får ändå basera den lite på fakta.
Okej ska försöka att inte låta allt för arg i detta mailet även fast jag har haft en av mina annars livs jobbigaste dagar.

Ska vi se här nu, okej volvo är det enda vinstdrivande företaget i ford koncernen? Okej? Nu i år presenterade volvo PV en förlust på 630 miljoner.

V70 speglar på aston martin? Isåfall får du nog ta och kolla på hur dom ser ut på t.ex. V8 Vantage, Vanquish och DB9 vilka är dom bilarna aston martin tillverkar nu och se om du ser nån likhet mellan speglarna på dom och en volvo V70, ja gör det då inte.

Jag vet inte hur mercorna är? Jag har aldrig kört dom finaste mercorna? Jag har jobbat på mercedes i 2 år innan jag började på volvo trucks.
Mercorna är inga dåliga bilar, dom är betydligt bättre byggda än volvobilar men volvo har en otrolig åkkomfort som jag inte sett i någon annan bil.
Jag är definivt inte fanatisk, volvo är bra bilar, hade gärna haft en merca av andra anledningar men de kostar dubbelt så mycket. Men de är inte dubbelt så bra bilar tyvärr.
Volvo är prisvärda bilar, sköna och komfortabla, kanske inte jätteroliga att köra jämfört med tyska bilar och även saab men det är väl vad man är ute efter.
Användarvisningsbild
av Jim Profit
Irrblosset skrev:
Antagligen! :-)
Förr eller senare kommer det att sitta ett litet Skottlandsmärke på en bakre sidoruta. Ovanligt...ser du det på en grå 945:a så är det antagligen jag! :)
Om jag hade haft någonstans att lägga upp en bild på den, så hade jag gärna länkat!
Är förresten väldigt nyfiken på vad alla andra som man snackar med här ¨på forumet, har för bilar! Vore kul att se bilder... :)
Ok, skall hålla utkik! :D
Själv åker man runt i gammal 855, se min länk under signaturen.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Lilja skrev: "Okej ska försöka att inte låta allt för arg i detta mailet även fast jag har haft en av mina annars livs jobbigaste dagar."

Blir typiskt kvinnligt orolig... vad är det som har hänt, om man vågar fråga?!

Jim Profit:
Den röda som du har på länken under din signatur? Den är ju allt annat än gammal!!! Skitsnygg! *avis*
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Brainded skrev:
Irrblosset skrev:Gubbkörd volvo 945:a från 1997, 10.000 mil. Kanonfin!
Har lämnat in den för lite extra fix...så nu är den otroligt snygg...(med nya vinterdäck med lättmetallfälgar anpassade efter vinterväglag!)
*glad*
Så när får vi se den i Garaget?

Grattis till försäljningen, får man fråga vad du fick?

mvh
Anders

Jag är helt nöjd iallafall!
*Hemlighetsfull*
Användarvisningsbild
av Brainy
Irrblosset skrev:Om jag hade haft någonstans att lägga upp en bild på den, så hade jag gärna länkat!
http://www.imageshack.us/

Ska se om jag kan hitta någon tråd här på forumet där mina skönheter syns ;)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Jim Profit
Lilja skrev:
Okej ska försöka att inte låta allt för arg i detta mailet även fast jag har haft en av mina annars livs jobbigaste dagar.

Ska vi se här nu, okej volvo är det enda vinstdrivande företaget i ford koncernen? Okej? Nu i år presenterade volvo PV en förlust på 630 miljoner.

V70 speglar på aston martin? Isåfall får du nog ta och kolla på hur dom ser ut på t.ex. V8 Vantage, Vanquish och DB9 vilka är dom bilarna aston martin tillverkar nu och se om du ser nån likhet mellan speglarna på dom och en volvo V70, ja gör det då inte.
Jag tar tillbaka det om vinstdrivande, visste inte att det hade gått så långt. Sen kan man iof dra lite paraleller på hur de kan styra bokföringen och låta volvo ta en del kostnader, skatteavdrag etc.. En intressant tanke är att man inte vill göra några nedskärningar..hmm. Nåja, det är en helt annan diskussion så jag lämnar den biten. :D

Det med Astons speglar är helt sant, vi var många på premiärvisningen i Sverige som fick oss ett gott skratt när vi böjde oss ned och såg volvo texten instansad, jag kan bekräfta att det var exakt samma spegel som jag hade på min S60. :lol:

Kika på bifogade bilder så får du se ngt kul (armen skiljer lite men spegeln är densamma):
Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Brainy
Jim Profit skrev:
Lilja skrev:

Jag tar tillbaka det om vinstdrivande, visste inte att det hade gått så långt. Sen kan man iof dra lite paraleller på hur de kan styra bokföringen och låta volvo ta en del kostnader, skatteavdrag etc.. En intressant tanke är att man inte vill göra några nedskärningar..hmm. Nåja, det är en helt annan diskussion så jag lämnar den biten. :D

Det med Astons speglar är helt sant, vi var många på premiärvisningen i Sverige som fick oss ett gott skratt när vi böjde oss ned och såg volvo texten instansad, jag kan bekräfta att det var exakt samma spegel som jag hade på min S60. :lol:
Volvo åkte ju på en rejäl smäll i HD för några veckor sedan, möjligt att det hamnade på det där räkenskapsåret. Har inte sett rapporten så jag kan inte svara på om det är ett bra resultat eller ej, går att trolla för mycket med siffror :(
Se bara på Ericsson cashflowmygel senaste åren.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Jim Profit
Irrblosset skrev: Den röda som du har på länken under din signatur? Den är ju allt annat än gammal!!! Skitsnygg! *avis*
Japp det är den, tack den är i hyfsat skick men blir snart ännu bättre hoppas jag. 8)
Användarvisningsbild
av Jim Profit
Brainded skrev: Volvo åkte ju på en rejäl smäll i HD för några veckor sedan, möjligt att det hamnade på det där räkenskapsåret. Har inte sett rapporten så jag kan inte svara på om det är ett bra resultat eller ej, går att trolla för mycket med siffror :(
Se bara på Ericsson cashflowmygel senaste åren.

mvh
Anders
Sant, svårt att säga. Hursomhelst tycker jag att det är tragiskt. Får känslan att fokus ligger på att sänka produktionskostnaderna vilket torde få effekten att kvaliteten fortsätter sjunka. :cry: Har haft många volvos tidigare men någon nyare lär det inte bli på länge..
Användarvisningsbild
av Brainy
Jim: Det är min känsla med, V70 II blev en stor besvikelse även om den inte på något sätt är sämre än föregångaren.

Ford har ju alltid gjort stora ägaruttag ur Volvo, vill gärna veta hur stort det varit denna gång.

mvh
Anders
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]