Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Irrblosset
Lilja skrev:Tror mitt knäppaste minne var ren idioti från min sida och det var inte så länge sen, i sommras.

Var ute och körde med vår service bil. Skulle köra till Vellinge på ett utejobb. På ringvägen påvägen dit ska jag köra om en lastbil och bara hör en riktigt hög knall från under bilen. Tänkte va fan var det. Trodde först jag hade kört på något men eftersom det var bråttom så tänkte jag inte så mycket på det, förräns jag tyckte att bilen kändes väldigt konstig och ostabil att köra.
Så jag körde av på närmaste avfart och stannade till intill kanten och gick ut och kolla. Kunde inte se någonting alls så jag strunta i det och körde vidare.
Körde dit jag skulle och utförde jobbet sen började jag köra tillbaka. Påvägen tillbaka hörde jag ett ganska högt smällande ljud som lät mer ju snabbare jag körde. Det lät precis som något låg och slog i skåpet på bilen eller något men kunde inte se vad det var.
Tänkte inte mer på det förräns jag kom till inre ringvägen bara en mil eller så från jobb. Då jävlar började det banka ordentligt, riktigt ordentligt. Bilen började kännas grymt vinglig och konstig så jag saktade ner till 60-70 eller så, trodde fan hjulet höll på att ramla av. Men jag kunde inte stanna mitt på den vägen så jag bad till gud att jag skulle hinna tillbaka haha. En audi vid ett tillfälle körde upp framför mig och började bromsa och blinka med varningsblinkersen för jag skulle stanna eller något men sen körde han vidare. Tänkte jag veeeeet, men jag kan inte stanna haha.
Sen började jag se svarta bitar flyga ut på sidorna bakifrån, men fattade fortfarande inte var det var, vet inte om jag var stressad eller tillfälligt sinnesförvirrad eller något.
Iallafall hann jag tillbaka och när jag stod utanför porten på jobb gick jag bak och kollade. Japp, innerhjulet hade exploderat och det var i princip ingenting kvar av däcket haha.

Ibland har man hjärnan någonannastans :lol:

Å fy fan vad läskigt... du hade kunnat legat på taket i diket med bilen över dig.... :shock:
Användarvisningsbild
av Irrblosset
"Alla människor borde ha ägt en sådan bil i sitt liv för att bli riktigt fulländat lyckliga."

För min del hette kärleken Volvo 142:a från 1972. Långspak och orginalradio från 72 också!
Den har jag haft mycket kul med...
Kompisarna tyckte dom var roliga och installerade två kompressorhorn på bilen...dom brukade vi använda när det cyklade gamla pensionärer vid sidan av vägen...gissa om dom blev arga?!
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Phantom
Däckkrängare

Från: Stockholm
Skrivet: Igår 21:23:45 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Får man fråga hur bra det går att bogsera igång en automat, förutom att den var herrelös då

Till överst på sidan

Tomas88
Däckkrängare

Från: Ljungby
Skrivet: Igår 21:47:06 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Det kanske hade varit en bättre idé att testa med startkablar.

Alltså, nu var ju tråden; erat knäppaste bilminne...
"Inte jag gjorde fel, vad tycker ni att jag borde ha gjort?!"
*Morrar*
Användarvisningsbild
av mugge
Den här historien är nästan för mycket, men den är faktsikt sann:

Ett av mina första jobb var ett skiftjobb. En kväll när det började snöa blev några av grabbarna lite till sig och bestämde sig för att åka och sladda lite på en parkering efter jobbet. En av den, låt oss kalla honom Bempa, körde en VW bubbla. Redan på väg in på parkeringen tar han en flaggstång med framskärmen. Det blev en del tråkningar på nästa skift...

Eftersom det snöade nästa dag också bestämde man sig för att åka ut och leka den kvällen också. Och tro det eller ej, Bempa gör en repris, samma flaggstång, samma skärm, men lite hårdare nu. Framhjulen pekar åt olika håll...Bempa är lite bekymrad över att bilen är svår att styra.

Några dagar senare gör han upp med meckarlasse på jobbet att få bilen lagad. Bempa ska köpa delar och Lasse lagar. Innan det kommit så långt köper Bempa en ny bil. Nu förhandlar han med Lasse att Lasse ska få köpa loss den trasiga bilen och de nya delarna. Lasse är inte så sugen, men erbjuder 250:- som en symbolisk summa. OK säger Bempa, men tillägger att han inte vågar köra hem bilen till Lasse och om Lasse har en kärra att låna ut. Lasse klämmer (mest tänkt som ett skämt) i med att han har en kärra som Bempa kan få hyra för 500:-. Bempa går utan tvekan med på detta...
Användarvisningsbild
av Irrblosset
mugge skrev:Den här historien är nästan för mycket, men den är faktsikt sann:

Ett av mina första jobb var ett skiftjobb. En kväll när det började snöa blev några av grabbarna lite till sig och bestämde sig för att åka och sladda lite på en parkering efter jobbet. En av den, låt oss kalla honom Bempa, körde en VW bubbla. Redan på väg in på parkeringen tar han en flaggstång med framskärmen. Det blev en del tråkningar på nästa skift...

Eftersom det snöade nästa dag också bestämde man sig för att åka ut och leka den kvällen också. Och tro det eller ej, Bempa gör en repris, samma flaggstång, samma skärm, men lite hårdare nu. Framhjulen pekar åt olika håll...Bempa är lite bekymrad över att bilen är svår att styra.

Några dagar senare gör han upp med meckarlasse på jobbet att få bilen lagad. Bempa ska köpa delar och Lasse lagar. Innan det kommit så långt köper Bempa en ny bil. Nu förhandlar han med Lasse att Lasse ska få köpa loss den trasiga bilen och de nya delarna. Lasse är inte så sugen, men erbjuder 250:- som en symbolisk summa. OK säger Bempa, men tillägger att han inte vågar köra hem bilen till Lasse och om Lasse har en kärra att låna ut. Lasse klämmer (mest tänkt som ett skämt) i med att han har en kärra som Bempa kan få hyra för 500:-. Bempa går utan tvekan med på detta...

Stackars Lasse...!!! :)
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Ja just det...vi skulle inte dra igång den... skulle bara få tillbaks den till hans garage. Minnet sviker mig som vanligt ;)
Är ju lite svårt att bogsera igång en automat.
Var en diesel till på köpet med enormt batteri, så jag vågade aldrig köra med startkablar heller från lill-passaten. Den hade nog bara suckat och kastat in handduken.
Användarvisningsbild
av Phantom
_lucifer_ skrev:Ja just det...vi skulle inte dra igång den... skulle bara få tillbaks den till hans garage. Minnet sviker mig som vanligt ;)
Är ju lite svårt att bogsera igång en automat.
Var en diesel till på köpet med enormt batteri, så jag vågade aldrig köra med startkablar heller från lill-passaten. Den hade nog bara suckat och kastat in handduken.
Tyckte bara historien var så skoj så jag kommenterade inte om eller hur fel det var, utan mest en ironisk kommentar :D
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Kom igen nu alla, mer bilminnen måste ni väl ha?!

Visste ni förresten att det faktiskt skumpar lika mycket som på film, när man gör det en gammal bil?! ;-)
Användarvisningsbild
av Brainy
Irrblosset skrev:Kom igen nu alla, mer bilminnen måste ni väl ha?!

Visste ni förresten att det faktiskt skumpar lika mycket som på film, när man gör det en gammal bil?! ;-)
Spelar playstation eller kör konbana?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Brainded skrev:
Irrblosset skrev:Kom igen nu alla, mer bilminnen måste ni väl ha?!

Spelar playstation eller kör konbana?

mvh
Anders

Kör konbana. Vad trodde du? ;-)
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]