- tor 08 nov 2007, 08:31
Å fy fan vad läskigt... du hade kunnat legat på taket i diket med bilen över dig.... :shock:
Lilja skrev:Tror mitt knäppaste minne var ren idioti från min sida och det var inte så länge sen, i sommras.
Var ute och körde med vår service bil. Skulle köra till Vellinge på ett utejobb. På ringvägen påvägen dit ska jag köra om en lastbil och bara hör en riktigt hög knall från under bilen. Tänkte va fan var det. Trodde först jag hade kört på något men eftersom det var bråttom så tänkte jag inte så mycket på det, förräns jag tyckte att bilen kändes väldigt konstig och ostabil att köra.
Så jag körde av på närmaste avfart och stannade till intill kanten och gick ut och kolla. Kunde inte se någonting alls så jag strunta i det och körde vidare.
Körde dit jag skulle och utförde jobbet sen började jag köra tillbaka. Påvägen tillbaka hörde jag ett ganska högt smällande ljud som lät mer ju snabbare jag körde. Det lät precis som något låg och slog i skåpet på bilen eller något men kunde inte se vad det var.
Tänkte inte mer på det förräns jag kom till inre ringvägen bara en mil eller så från jobb. Då jävlar började det banka ordentligt, riktigt ordentligt. Bilen började kännas grymt vinglig och konstig så jag saktade ner till 60-70 eller så, trodde fan hjulet höll på att ramla av. Men jag kunde inte stanna mitt på den vägen så jag bad till gud att jag skulle hinna tillbaka haha. En audi vid ett tillfälle körde upp framför mig och började bromsa och blinka med varningsblinkersen för jag skulle stanna eller något men sen körde han vidare. Tänkte jag veeeeet, men jag kan inte stanna haha.
Sen började jag se svarta bitar flyga ut på sidorna bakifrån, men fattade fortfarande inte var det var, vet inte om jag var stressad eller tillfälligt sinnesförvirrad eller något.
Iallafall hann jag tillbaka och när jag stod utanför porten på jobb gick jag bak och kollade. Japp, innerhjulet hade exploderat och det var i princip ingenting kvar av däcket haha.
Ibland har man hjärnan någonannastans :lol:
Å fy fan vad läskigt... du hade kunnat legat på taket i diket med bilen över dig.... :shock:
What goes around, comes around!