- ons 31 okt 2007, 12:07
#145416
*pettson* skrev:Självklart inte! Sa inte att Volvo är premium, men de satsar premium. Det gjorde man inte förrut.sandberg skrev:En stilla undran. Kan det inte bero påatt volvo satsat högre som man har sämre bilar?Problemet är att ordet premium inte smakar som ständiga uppdateringar och strul samt en otrolig inkompetens på många verkstäder.
Förr byggde man de enklaste bilarna i världen. En plåtlåda utan utrustning med stlitstark kaross och plast. Sexigt? Nej absolut inte. Premium? Skulle inte tro det. Men det höll.
Idag satsar man högre. Satsar på snygg, mordern och "sexig" finnish i prylarna. Slitstarkt? Nej inte som förr i tiden. Men det säljer, och gör Volvo till ett mer attraktivt märke. Kolla på Tyskarna. De är inte speciellt mycket bättre efter 7-8 år på nacken. Japanerna är säkerligen bättre, men de bilarna är ju inte direkt premium heller.
Volvo har insett att kunderna förändras. Vilket är klokt att inse. Ingen vill köpa en bil som t ex en 945:a ny för 250 000 idag. För 10-15 år sedan gjorde man det.