Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av sandberg
*pettson* skrev:
sandberg skrev:En stilla undran. Kan det inte bero påatt volvo satsat högre som man har sämre bilar?

Förr byggde man de enklaste bilarna i världen. En plåtlåda utan utrustning med stlitstark kaross och plast. Sexigt? Nej absolut inte. Premium? Skulle inte tro det. Men det höll.

Idag satsar man högre. Satsar på snygg, mordern och "sexig" finnish i prylarna. Slitstarkt? Nej inte som förr i tiden. Men det säljer, och gör Volvo till ett mer attraktivt märke. Kolla på Tyskarna. De är inte speciellt mycket bättre efter 7-8 år på nacken. Japanerna är säkerligen bättre, men de bilarna är ju inte direkt premium heller.

Volvo har insett att kunderna förändras. Vilket är klokt att inse. Ingen vill köpa en bil som t ex en 945:a ny för 250 000 idag. För 10-15 år sedan gjorde man det.
Problemet är att ordet premium inte smakar som ständiga uppdateringar och strul samt en otrolig inkompetens på många verkstäder.
Självklart inte! Sa inte att Volvo är premium, men de satsar premium. Det gjorde man inte förrut.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Jiiipiieee! Jag fick en höjning på 5000:- från bilia idag...för bilen. OM jag nu skulle sälja den till dom.
Undrar om det var för att jag erbjöd mig att s**a av bilia-chefen?! ;-)
(Det var ett SKÄMT, om någon nu inte skulle förstå det)
Användarvisningsbild
av Nexus
Irrblosset skrev:Jiiipiieee! Jag fick en höjning på 5000:- från bilia idag...för bilen. OM jag nu skulle sälja den till dom.
Undrar om det var för att jag erbjöd mig att s**a av bilia-chefen?! ;-)
(Det var ett SKÄMT, om någon nu inte skulle förstå det)
Tack! det behövdes rensas lite i denna tråden då det börja spåra ur lite :wink:
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Uppdatering för dom som är intresserade... nu ligger V70:in ute till försäljning iallafall!
Användarvisningsbild
av Jensen
Fluffen skrev:Gissar på att det är denna. :wink:
http://www.blocket.se/vi/14091781.htm?ca=11_s
Jag tror att bilen kan vara något för dyr, jag tar som exempel en bil vi själva sålde på Bilia Haga N idag, en 07 Classic Momentum med Automatlåda.läder.vinge.tonade rutor.delbart drag.motorvärmare.vinterdäck.17 tums fälgar samt endast 390mil för 239tkr.
Så 220 känns lite högt, men har du flyt så kan det gå ändå då Classic 170Hk inte längre finns kvar.

Måste bara få tillägga, Pettson vilken dåre, så mycket skitsnack i ett o samma inlägg. (S)
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Jensen skrev:
Fluffen skrev:Gissar på att det är denna. :wink:
http://www.blocket.se/vi/14091781.htm?ca=11_s
Jag tror att bilen kan vara något för dyr, jag tar som exempel en bil vi själva sålde på Bilia Haga N idag, en 07 Classic Momentum med Automatlåda.läder.vinge.tonade rutor.delbart drag.motorvärmare.vinterdäck.17 tums fälgar samt endast 390mil för 239tkr.
Så 220 känns lite högt, men har du flyt så kan det gå ändå då Classic 170Hk inte längre finns kvar.

Jag är väl medveten om det, och priset är satt för att kunna ge en liten prutmån.
OM jag nu mot all förmodan får det begärda priset så blir jag glad, men jag är medveten om att chansen är liten.
Men men, som sagt, prutmån finns! :)
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Brainded:
Jag veeeet! Valde med omsorg! ;-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8