Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nu slog det mig att om ca 3 år kan det bli ett annat problem.
Det kommer ut vingklippta bilar som begagnat där det normalt skulle ingå vissa saker i respektive paket och sedan inte finns där.
Man måste då bara komma ihåg detta problem och säkerställa att det finns med om det är något specifikt man vill ha.
SundanceKid skrev:Jag kommer inte acceptera att något saknas då jag kräver hela speclistan på min bil som vanligt.
Kan man skriva detta i kontrakt när man beställer?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Om specen ändras av Volvo på en beställd bil behöver du ju inte fullfölja avtalet
JEriksson skrev: sön 26 sep 2021, 16:21 Nu slog det mig att om ca 3 år kan det bli ett annat problem.
Det kommer ut vingklippta bilar som begagnat där det normalt skulle ingå vissa saker i respektive paket och sedan inte finns där.
Man måste då bara komma ihåg detta problem och säkerställa att det finns med om det är något specifikt man vill ha.
Nej. Volvo specar inte något och sedan "råkar" leverera en bil där något fattas och när du köper beg om 3 år måste du inte alls säkerställa något.

De som ändå väljer en bil idag får inte en vingklippt bil utan får helt enkelt välja en bil utan de utrustningspaket/optiosns som det är brist på.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/n ... .FGvuvQKxS

"Volvo Cars tvingas stänga Torslandafabriken på nytt, skriver Göteborgs-Posten.

Fem skift mellan 31 mars och 1 april stoppas på grund av halvledarbrist.

– Orsaken är densamma som förut med den pågående situationen med brist på halvledare, något som hela industrin har problem med för tillfället, säger presstalespersonen Ben Foulds till GP. "
Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Generator Pv 444

Om du byter kol i generatorn måste man i reg[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]