Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
Hejsan
Ska köpa en kompis arbetspolares volvo v70 2,4t från 99:e
vad är det för skillnad på den och en 2.5t?
Vad gör en sådan en sådan på 0-100??

MVH Mille
Användarvisningsbild
av Nexus
Frågan har varit uppe tidigare. Det är samma motor. Bara volvo som har beslutsångest :wink: 0-100km/h 7,8 sec. toppfart 225km/h
motorvolym 2435cm3 vilket mera är 2,4 tycker jag men så tycker visst volvo bara vartannat år :???:
av mille08
har hört mycket om gasspjäll..
Då är min fråga, vad fan är det och vart sitter den och hur vet man om den är dålig?!
av mille08
Läser och läser. Kanske är trött men får ingen info om hur man ska veta om gasspjället ska bytas?

hehe, kl är ändå 21.11, läggdags.:)
Användarvisningsbild
av Nexus
mille08 skrev:Läser och läser. Kanske är trött men får ingen info om hur man ska veta om gasspjället ska bytas?

hehe, kl är ändå 21.11, läggdags.:)
Ett tecken kan vara att bilen rycker vid jämn gas. Eller så ger det upp med att bilen ej svarar på gasen. Mitt är fortfarande orginal och fungerar utmärkt. Hoppas det håller :shock: så länge jag äger bilen
:)

Det kan vara mekaniskt spjäll på den bilen du är spekulant på och då behöver du ej tänka på om det är bytt eller inte.
Godnatt ,sov gott och vakna torrt :wink: :wink:
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
av mille08
denna bil kommer snart ticka över till 14000 mil....fullservad...fullstämplad bok...visserligen import..men enligt honom så kolla firman som importera den upp milen....vid vilket miltal brukar den ge uppp?!
Användarvisningsbild
av Nexus
mille08 skrev:denna bil kommer snart ticka över till 14000 mil....fullservad...fullstämplad bok...visserligen import..men enligt honom så kolla firman som importera den upp milen....vid vilket miltal brukar den ge uppp?!
Tjaaa :???: :???: min har rullat 13500mil hoppas det fungerar lika länge till. Vissa håller länge medans andra går sönder vid "tidiga" mil.
T E X en vattenpump kan hålla 20000mil eller börja läcka vid 6000mil. som att köpa en lott ungefär :wink:

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]