Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bdp003
Addekarlsson skrev:Ett seriöst oberoende testorgan lägger inte upp scannade sidor på geocities, dom lägger upp ren fakta på sin egen hemsida. Så tyvärr, dom där scannade bladen säger mig ingenting, eftersom jag som vanlig konsument inte vet hur äkta dessa papper är ännu.
En mycket bra kommentar Adde.
Jag kan bara beklaga att jag TILLS VIDARE,
endast har dessa scannade dokument.

Jag har just idag (1 sept) mailfrågat Intertek och bett dom bekräfta att dom åtminstopne är äkta och helst bett dom ge access via nätet till originalen.

Tills vidare får ni väl då nöja er med mina, Foffes, vettens m.fl. blandade lovsånger! :-)
Fortfarande gäller VAD...hindrar dig att SJÄLV testa.
Finns ingen MÄRKBAR förbättring, kommer knappast officiella testresultat att få dig köpa produkten, eller hur!

Vi är ju nu flera som bevisligen inte havererat ngn motor, eller visat på andra problem ÖVERHUVUDTAGET!

Alltså gör som Foffe, vetten m.fl. släpp ett mail till [email protected]
och se själv VAD som händer, med din bilmotor, miljön och din plånbok!
3 x succes :-)

Jag testade att tända eld på en liten flisa av kapselmaterialet.
Brann med lugn stark låga och ett litet GNISTREGN inuti lågan.
Jag tolkar detta som att det är just detta gnistregn (troligen järnoxiden) i cylindern som "tänder&förbränner" bränslet snabbare = högre moment, hk och fullständigare förbränning.

Skulle vara intressant att se om ren järnoxid brinner på liknande sätt.
Någon som vet?

Mvh /B
Användarvisningsbild
av mugge
bdp003 skrev:ÄNTLIGEN - HÄR ÄR DEN! :-)

Den rapport som nu i ca. 4 månader efterfrågats.
EN OFFICIELL RAPPORT!
Som inte bara visar att mpg fungerar,
utan dessutom är HELT oskadlig för motorn!
Äntligen? - Den här scannade rapporten har varit tillgänglig på nätet i åtminstone tre månader. I sin helhet består den av ett antal analysprotokoll och ett par rader som tolkar resultaten. Man kommer fram till att bränslets uppmätta egenskaper genom tillsats av piller inte förändras i sådan utsträckning att det skulle kunna bli skadligt för motorn samt att dieselns smörjande egenskaper utryckt i "lubricity" förbättras något. Bränslet är från början specificerat att ha ett maxvärde på 460 mikrometer. Uppmätt medelvärde av tre prover utan respektive med piller är 317 respektive 287 mikrometer. I förhållande till specifikationen så förefaller detta vara en mycket marginell förbättring. Om denna förbättrning har någon praktisk betydelse är oklart.

Det finns inte ett ord om eventuella bränslebesparande egenskaper. På vilket sätt menar du Bengt att rapporten visar att mpg fungerar?

Vad gäller testresultat vore det intressant att höra om du har några synpunkter på ADAC:s test som jag hänvisat till tidigare. Eller om de resultat från en Opel och en Volvo som du nyligen länkade till och där Volvons minskning i förbrukning statistisk sett var obefintlig.

Du har också nämnt en tysk TÛV-rapport. Jag antar att du då menar en kommande österrikisk TÛV-rapport som ett antal mpg-försäljare det senaste halvåret hänvisat till ska vara på gång, eller har jag fel där?
Användarvisningsbild
av vetten
ÄNTLIGEN :shock: så har jag fått tillbaks min bil som den va innan pillerna :shock: Nja vet inte riktigt om dom funkar ännu :?: men efter att jag som jag skrev sist har tankat 54L V-power så går bilen som aldrig förr :twisted: som ett spjut :twisted: det har blivit c:a 20 mil sen jag tankade och den ligger på 0,9 fortfarande och då har jag åkt motorväg till 70% och då i c:a 140-150 resten har varit i stan och några "fighter" har det blivit hehe :twisted: så det är ingen blötkörning precis utan mera tuff körning :wink: men jag funderar på om jag inte ska köra i ett piller vid halv tank och fylla upp med V-power igen för att se om det blir nån skillnad :shock: känns ju lite som att fuska på men snart ska "sommarleksaken" in i garaget igen för vintern men det återstår en besiktning innan närmare bestämt det 14/9 så då får man se vad avgasvärdena ligger på och det tycker jag ska bli mycket intressant eftersom bilbekämpningen har bra mätverktyg :wink: en sak har jag märkt efter att jag kört i V-power och det är att det inte blir lika många efterpuffar i avgasröret sen jag bytte bränsle och slutade med piller vet inte ännu om det kan ha haft nån betydelse för catens överlevnad men dom där efterpuffarna har definitivt minskat :shock: och så är det men bilen :???: den går som ett spjut och den går definitivt inte sämre än med piller utan snarare BÄTTRE :twisted: Long Live V-Power :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
Jaha då har man kört en tank V-power och bilen har gått bra och legat på ett snitt på 0,9/mil så att dessa superpiller skulle vara nån slags "Mirakel" börjar jag så smått att tvivla på men tankade OK -98 + ett piller häromdan så vi får se :shock: jag tänker iallafall köra slut på pillerna innan jag ger upp :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
Första PDF:en är ju kul, FFI beskriver den som en labrapport på en bensinbil, men dokumentationen är på en dieselbil....
Tredje sidan i PDF:en är ett godkännande på en bilbesiktning med avseende på samma bil..
Min tyska är inte den bästa, men det verkar vara ett rökgasprov på fullgas..

Du spider bara dynga och dumheter omkring dig Bengt, antingen försöker du medvetet lura folk, eller också är du tvärlurad själv... Jag vet inte vilket jag tycker är sorgligast...

/Thomas
Användarvisningsbild
av igelkottar
Andra PDF:en är för Diesel oxså
Den tredje PDF:en är på 0 byte så den finns bara till namnet.
av bdp003
Jag håller mina löften!
TUV rapporten var lovad redan i somras.
Den tredje Bosch rapporten är nu rätt uppladdad.
Försök igen!

Mvh /Bengt
Användarvisningsbild
av Funk
Du har inte hållit något löfte alls, ett besiktningsprotokoll från TUV, ADAC eller Dekra säger absolut inget mer än ett besiktningsprotokoll från Bilprovningen !!

En officiell testrapport från TUV är det enda som gäller, och det har vi fortfarande inte sett.... Troligen av den enkla anledningen att du helt enkelt är simpel bedragare eller bondfångare och det inte existerar något sådant över huvud taget !! Antingen det eller också är du otroligt naiv och har själv blivit lurad !!

Bild

/Thomas
Användarvisningsbild
av igelkottar
bdp003 skrev:Jag håller mina löften!
TUV rapporten var lovad redan i somras.
Den tredje Bosch rapporten är nu rätt uppladdad.
Försök igen!

Mvh /Bengt
Sorry, the page you requested was not found.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]