Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bagdad
Det är gummimattorna som luktar kiss. Går inte att få bort. Lukten finns i materialet. Jag skall höra om garantin gäller. Bilen är 3 år. En orsak att mattorna luktar piss är att de använder växtbaserad material vid tillverkning av plasten. Så ta ut mattorna låt golvet torka upp vädra ut och lägg i nya helst textilmattor finns bra och billigare som inte är original, men passar bra.
av Kimmen90
bagdad skrev: sön 02 jan 2022, 13:01 Det är gummimattorna som luktar kiss. Går inte att få bort. Lukten finns i materialet. Jag skall höra om garantin gäller. Bilen är 3 år. En orsak att mattorna luktar piss är att de använder växtbaserad material vid tillverkning av plasten. Så ta ut mattorna låt golvet torka upp vädra ut och lägg i nya helst textilmattor finns bra och billigare som inte är original, men passar bra.
Jag fick nya på garanti, dock är jag andra ägaren. Bilen är 4 år så jag lyfte garantin mot säljaren. Fick nya mattor utan tyg på.
av Lockis
bagdad skrev:Det är gummimattorna som luktar kiss. Går inte att få bort. Lukten finns i materialet. Jag skall höra om garantin gäller. Bilen är 3 år. En orsak att mattorna luktar piss är att de använder växtbaserad material vid tillverkning av plasten. Så ta ut mattorna låt golvet torka upp vädra ut och lägg i nya helst textilmattor finns bra och billigare som inte är original, men passar bra.
Det här var något nytt. Jag har bara haft problem med gummimattan på förarsidan då denna har en filtbit som är limmad. Var helt övertygad om att detta var boven i dramat. Och många har här har haft samma uppfattning.
av Malmstroem
Mina mattor har luktat ibland. Jag uppfattar också att det är filtbiten som luktar värst.

Min (inte helt miljövänliga) lösning är att då lägga in mattorna i badkaret och hälla klorin på dem. Då luktar det mindre, i alla fall ett tag.

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]