Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sharkman
Hej

Tänkte kolla med er lite angående 2 saker.

1. Solfilm. Jag är sugen på att lämna in bilen och tona samtliga 7 rutor. (Alla utom vindrutan) Mr Cap skulle ha strax under 5000kr inkl moms och BVS skulle ha 5900kr inkl moms. Är det någon som har erfarenhet av dessa 2 företags toning. Hade tänkt mig ljusaste fram och resten med nästa steg.

2. Panelinlägg. Har någon alu inlägg från SAM eller någon annan firma som kan rekommendera det? Och kanske visa någon bild på det. Har idag inlägg i ratten (R ratt) + i ventilationen från -07:a. Även i dörrar och hands fack.
Men vill ha i mitten vid växelspaken osv också.
Användarvisningsbild
av greeeken
Sharkman skrev:Hej

Tänkte kolla med er lite angående 2 saker.

1. Solfilm. Jag är sugen på att lämna in bilen och tona samtliga 7 rutor. (Alla utom vindrutan) Mr Cap skulle ha strax under 5000kr inkl moms och BVS skulle ha 5900kr inkl moms. Är det någon som har erfarenhet av dessa 2 företags toning. Hade tänkt mig ljusaste fram och resten med nästa steg.

2. Panelinlägg. Har någon alu inlägg från SAM eller någon annan firma som kan rekommendera det? Och kanske visa någon bild på det. Har idag inlägg i ratten (R ratt) + i ventilationen från -07:a. Även i dörrar och hands fack.
Men vill ha i mitten vid växelspaken osv också.
Alu inlägg finns väll hos volvo , De borde dom ju ha.
Mr Cap gör bra jobb vad man hört sen om de lagligt me 7 tonade rutor det får andra avgöra.
Användarvisningsbild
av Sharkman
La upp nyförvärvet på Garaget om någon är intresserad. Ska lägga in bil på inredning osv sen också.
http://www.garaget.org/?car=63234
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Kan skicka nåra biler på min alu inredning senare i dag eller så kan du kika på garaget hur det ser ut Mini_ice på garaget också...

Tyvärr så är ju samprodukterna svindyra men smakar det så kostar det....
Sharkman skrev: 1. Solfilm. Jag är sugen på att lämna in bilen och tona samtliga 7 rutor. (Alla utom vindrutan)
Vill minnas att det är ganska stränga regler om toning av sidorutor fram. Så om du vill följa regler kan det bli väldigt svagt tonat fram. Blir det snyggt jämfört med helt låta bli toning fram?
polcirkeln skrev:
Sharkman skrev: 1. Solfilm. Jag är sugen på att lämna in bilen och tona samtliga 7 rutor. (Alla utom vindrutan)
Vill minnas att det är ganska stränga regler om toning av sidorutor fram. Så om du vill följa regler kan det bli väldigt svagt tonat fram. Blir det snyggt jämfört med helt låta bli toning fram?
Var o besiktade en Opel Astra för några månader sedan. Hade ingen aning om att rutorna fram var tonade men det upptäckte besiktningsmannen. Tog bort filmen - och rutorna blev inte ljusare...
"Var o besiktade en Opel Astra för några månader sedan. Hade ingen aning om att rutorna fram var tonade men det upptäckte besiktningsmannen. Tog bort filmen - och rutorna blev inte ljusare..."

Tog de bort en film utan att det blev ljusare var det nog bara säkerhets film som gör att rutan inte ska krossas vid inbrott eller olycka.

Jag ska besiktiga bilen snart och tona efteråt. Så får vi se nästa år vad de säger.

Nytt lås kostar ca. 500 kr och enkelt att by[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nu kommer ju resten av bilen att se matt ut i j&au[…]

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]