- tor 07 mar 2019, 07:15
Både bilens RTTI och via Google Maps i mobilen.
Komma av färjan brukar inte vara några problem, tycker att TT-lines personal ofta sköter det snyggt.
Senast var bara halva bildäcket belagt, dvs förhållandevis få bilar.
Jag brukar tanka i Trelleborg innan ombordkörning, så klarar jag ofta nästkommande dag utan att behöva uppsöka en pump.
Men ja, det står var och en fritt att köra hur man vill om man håller sig till hyfs och stil tycker jag.
Däremot Volvos sätt att linda in saker och ting, det lämnar en hel del att önska.
Micce1980 skrev: ↑ons 06 mar 2019, 23:18Realtidskarta kör jag i dubbla uppsättningar.fjohan82 skrev:NjaLeopold skrev: ↑ons 06 mar 2019, 17:43Exakt så!
Om detta är sant så hoppas jag innerligt att de misslyckas med detta. Som sagts tidigare i tråden, har man långt att köra som exvis ner till Österrike för att åka skidor så uppskattar man verkligen att slippa en helt onödig övernattning med vad det kostar i tid och pengar. Tidsvinsten att kunna snitta säg 180 km/h mot säg 100 km/h under svenska förhållanden blir enorm det vet alla som provat.
Förra sommaren när vi skulle till Grekland var andra dagsetappen (första Stockholm-Trelleborg) Rostock till Villach.
Det är en sträcka på 110 mil som enkelt avverkades under en dag, med ett trevligt lunchstopp på vägen.
I svenska hastigheter hade vi inte varit hemma än...Anser väl fortfarande att hålla hög hastighet är en del men att det finns andra viktiga faktorer. Tror mer det beror på hur man träffar på köer, hur många och långa vägbyggen, hur ofta man behöver rasta samt hur snabbt man får en pump när man ska tanka med mera, räcker med att man hamnar bakom en bil som tankat och tydligen ska föraren läsa hela dagstidningen på dasset med innan denne behagar komma ut och flytta sin nytankade bil till motorvägen igen.
Färjan ger en del att komma av kvickt med, bilen som parkerats bredvid en på däck kan det ta en bra stunt innan denne kommer förbi som en bålgeting. Farten är inte hela utan det gäller även att vara lite halvrask när det ska stannas om man nu ska fram snabbt. Vi alla kommer väl ihåg den där bilen som kör om oss som en blådåre säker fem, sex gånger på genomresan, verkar alltid finnas en sådan. Sista resan nu vid årsskiftet hade vi karta som visare trafik och köer i realtid, det sparade oss säkert en timme eller så.
Både bilens RTTI och via Google Maps i mobilen.
Komma av färjan brukar inte vara några problem, tycker att TT-lines personal ofta sköter det snyggt.
Senast var bara halva bildäcket belagt, dvs förhållandevis få bilar.
Jag brukar tanka i Trelleborg innan ombordkörning, så klarar jag ofta nästkommande dag utan att behöva uppsöka en pump.

Men ja, det står var och en fritt att köra hur man vill om man håller sig till hyfs och stil tycker jag.
Däremot Volvos sätt att linda in saker och ting, det lämnar en hel del att önska.
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...