Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mortimer skrev:Göra kaffemaskinen sällskap under tiden pst fick jobba i lugn o ro våt en bra ide' . Skulle jag gjort också.
Derank skrev: sön 27 jan 2019, 01:44 men herregud, ska ni stå och hänga över en stakars mekaniker på hans arbete? låt meken jobba ifred för guds skull.
Viktiga åsikter som vi har nytta av i tråden.
Har någon av er förresten en bil med problematiken?
Magnus-B skrev: sön 27 jan 2019, 10:43 Tycker pst det är ok så kör.
Ang min bil så stör jag mig inte på det så mycke än och känner att jag vill ha den nyaste och förhoppningsvis tysta versionen när den kommer.
Tittar nog in hos dig Ebbe i veckan så jag får lyssna på dina tysta balansaxlar efter bytet.
Kanske läge att spela in mitt ljud med för trådens skull.

/M
Din och min bil är ju båda t3 classic om jag inte minns fel? Jag lyssnar som en tok på min men hör inget ännu. Men vettig idé att vänta in nyare version om det inte låter för mycket. Jag hoppas min är tyst tills nya versionen kommit.
Men min kontakt fortsätter hävda att felet är att härleda till kuggflankspelet och att ljudet kommer från tillverkningen. Att det är där det blir fel och visar sig efter ett tag. Att långt ifrån alla kommer drabbas. Men han vet inte om det är någon speciell linje eller robot eller montör som felar. Hävdar vidare att balansaxlarna byts för säkerhets skull då man fortfarande är osäkra om det blir skador. Ev kommer man bara i framtiden behöva justera rätt utan byte. Men vi får väl se.... Misstänker att det kommer mera i ämnet. Är ju många tillverkare som har problem med balansaxlar.
III skrev:
Magnus-B skrev: sön 27 jan 2019, 10:43 Tycker pst det är ok så kör.
Ang min bil så stör jag mig inte på det så mycke än och känner att jag vill ha den nyaste och förhoppningsvis tysta versionen när den kommer.
Tittar nog in hos dig Ebbe i veckan så jag får lyssna på dina tysta balansaxlar efter bytet.
Kanske läge att spela in mitt ljud med för trådens skull.

/M
Din och min bil är ju båda t3 classic om jag inte minns fel? Jag lyssnar som en tok på min men hör inget ännu. Men vettig idé att vänta in nyare version om det inte låter för mycket. Jag hoppas min är tyst tills nya versionen kommit.
Men min kontakt fortsätter hävda att felet är att härleda till kuggflankspelet och att ljudet kommer från tillverkningen. Att det är där det blir fel och visar sig efter ett tag. Att långt ifrån alla kommer drabbas. Men han vet inte om det är någon speciell linje eller robot eller montör som felar. Hävdar vidare att balansaxlarna byts för säkerhets skull då man fortfarande är osäkra om det blir skador. Ev kommer man bara i framtiden behöva justera rätt utan byte. Men vi får väl se.... Misstänker att det kommer mera i ämnet. Är ju många tillverkare som har problem med balansaxlar.
Jag hade inte reflekterat på ljudet om det inte var för denna tråden.
Ja min är också classic ,var glad att din inte låter.
Jag stör mig inte tillräckligt än så jag kommer invänta ny version eller om det räcker med justering.
Bidrar med inspelning av mitt oljud nedan.
Vid 2300 var/min ca så vibrerar hela bilen,kanske ska va så eller så är det obalans i balansppaketet.
https://youtu.be/o677mMBQHtU
Magnus-B skrev:
Jag stör mig inte tillräckligt än så jag kommer invänta ny version eller om det räcker med justering.
Vid 2300 var/min ca så vibrerar hela bilen,kanske ska va så eller så är det obalans i balansppaketet.
Min inspelning på din bil har mer vinande oljud! Om det är ok med dig kan jag lägga upp det. Men det känns ändå som ditt vinande är mindre än vad det var på min. Det riktigt underliga var vibrationerna som kändes i hela bilen¡!¡!! Va sjutton var det???
Magnus-B skrev: tis 29 jan 2019, 20:55

[/quote]

Tack för bidraget, ja ni är 2st där nere som lyssnat och jag kan svårligen heller tro att det är något annat än balansaxlara.
Första T3an i tråden, en del av dom ska ju vara utan balansaxlar.
Lägger upp din bil i trådstarten, skulle det mot förmodan, visa sig vara något annat så hojta till.
Vad är din motorkod?
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 132

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta