Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

För mig gick det snabbt som bara att. Fixade arbetskontrakt redan 6 mån. innan jag tog exam. Provjobbade 2 dagar och fick ett ok hem med mig, om jag klarar examen och tar steget och flytta hit. Sedan var jag 2 veckor ledig mellan exam och jobbstart här i Sverige för att få till flytt, mm.
Det är brist på bra mekaniker. Det finns många som kan byta delar, mm. men inte många som engagerar sig och kan felsöka ordentligt tyvärr. Du få gärna vara proffs på el eller hydraulik, då är chansen bra att vi anställer.
Vissa nylärda mek. blir anställd direkt efter skolan, vi har en som kom direkt från Nifsarpskolan. Deras elever har t.ex. bra chanser att få jobb direkt.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av SRT
Fassan hade åkeri i mer än 40 år och de gånger man åkte med till en verkstad så var det tunga och ibland lite farliga moment.Minns även hur personal vid däckbyte låg ovanpå däck och fälg och slog ned en spänn ring som kunde fara rakt upp i luften om man hade otur med svåra skador som följd.Något som senare löstes med att man la däck med fälg i en press.Alla dessa moment har väl förmodligen ersatts av maskiner får man hoppas.
Såna gamla fälgar finns knappt kvar, är vanliga fälgar precis som PV har nuförtiden. Tränga på fälg med maskin och sedan in i skyddskorgen för fyllning...

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Knatch
Tack för alla svar!
Jag ska prova med det går att både studera och jobba samtidigt 50/50. Går det inte så kommer jag att tacka nej då ja inte vågar säga upp mig och hoppa på en utbildning som kanske inte leder till nåt bättre, roligare jobb
Tack!

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]