- tor 06 dec 2018, 15:44
För mig gick det snabbt som bara att. Fixade arbetskontrakt redan 6 mån. innan jag tog exam. Provjobbade 2 dagar och fick ett ok hem med mig, om jag klarar examen och tar steget och flytta hit. Sedan var jag 2 veckor ledig mellan exam och jobbstart här i Sverige för att få till flytt, mm.
Det är brist på bra mekaniker. Det finns många som kan byta delar, mm. men inte många som engagerar sig och kan felsöka ordentligt tyvärr. Du få gärna vara proffs på el eller hydraulik, då är chansen bra att vi anställer.
Vissa nylärda mek. blir anställd direkt efter skolan, vi har en som kom direkt från Nifsarpskolan. Deras elever har t.ex. bra chanser att få jobb direkt.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Det är brist på bra mekaniker. Det finns många som kan byta delar, mm. men inte många som engagerar sig och kan felsöka ordentligt tyvärr. Du få gärna vara proffs på el eller hydraulik, då är chansen bra att vi anställer.
Vissa nylärda mek. blir anställd direkt efter skolan, vi har en som kom direkt från Nifsarpskolan. Deras elever har t.ex. bra chanser att få jobb direkt.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk