- mån 01 okt 2018, 21:28
#1272166
VolvoB20 skrev: ↑mån 01 okt 2018, 21:01 Jag jobbar dagligen med kinesiska företag och de är väldigt bra och tuffa affärsmän.Det är väl verkligheten på företag som vill vara lönsamma och överleva oavsett ägare.
Varför skulle de investera i ett utländskt företag menar du, om det inte skulle ge vinst på satsat kapital eller ge tillgång till bra teknik/marknad menar du?
Jobbar själv på ett multinationellt företag som inte är sentimentalt i något, så fort något inte är lönsamt så avvecklas det eller flyttas till låglöneländer eller närmare kunderna. Man måste kvalificera sig varje dag för att få finnas kvar. Kommer inte vara någon skillnad för de som jobbar på Volvo i Sverige.
Det är den tuffa verkligheten när man jobbar på ett företag med utländskt ägande. Men du har en helt annan uppfattning vad jag förstår?
Nu: V70N 2.5T -04 ~33000 mil Tidigare: S80 2.4i -00, 855 GLT -97, 854 GLT -95, 745 GL -87, 744 GLT 16v -88

